کد خبر: ۳۹۶۵۱۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
بلومبرگ اعلام كرد: لغو تحريم‌ها عليه ايران اگرچه سال گذشته به توافق رسيد اما بانك‌هاي برزيل همچنان به دليل ترس از جريمه‌هاي آمريكا نمي‌توانند مبادلات بانكي با ايران انجام دهند بنابراين فعلا امكان خريد 20 فروند هواپيما و 2700 دستگاه اتوبوس از برزيل وجود ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شركت‌هاي برزيلي مانند امبرائر و ماكروپلوس به دنبال عقد قرارداد چندين ميليارد دلاري براي فروش هواپيما و اتوبوس به ايران هستند.

سازندگان هواپيما  و خودرو در مذاكرات مهمي براي فروش حداقل 20 هواپيماي E195 به ارزش حدود يك ميليارد دلار و فروش 2700 دستگاه اتوبوس به ايران در حال مذاكره‌اند.

براساس اطلاعات دو مقام اجرايي در برزيل، مسئله اصلي اين است كه بانك‌هاي برزيلي نمي‌توانند معاملات خود را با ايران از ترس جريمه‌هاي آمريكا انجام دهند. حتي مسئله ترس از جريمه‌ها بعد از لغو تحريم‌ها عليه ايران نيز پابرجا است.

تجار و مقامات دولتي مي‌گويند، برزيل بايد تلاش كند تا بانك‌هاي اروپايي كوچك را جايگزين كنند.

ردريگو سانتوس ديپلمات ارشد تجاري برزيل در مصاحبه‌اي گفت: ما با چندين بانك در ارتباط هستيم كه آنها را متقاعد كنيم امكان پيدا كردن راه حلي براي مبادلات با ايران وجود دارد كه در صورت انجام آن هم براي برزيل و هم براي آن بانك‌ها سودآور خواهد بود.

براساس اين گزارش، اكثر تحريم‌هاي مرتبط با فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران سال گذشته در يك توافق تاريخي با كشورهاي 1+5 برداشته شد اما FTAF در ماه ژوئن تصميم گرفت كه برخي محدوديت‌هاي مرتبط با تحريم‌ها براي يك سال ديگر وجود داشته باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها