به گزارش
پایگاه 598 به نقل از فارس، کامران کاظمی، با تشریح پرداخت جزئیات به مشترکان ADSL مخابرات
تهران برای نخستین بار اظهار داشت: پرداخت خسارت در قبضهای اخیر مربوط به
دوره 94.9.1 تا 94.11.1 انجام شده است.
معاون
تجاری شرکت مخابرات استان تهران گفت: جبران خسارت مشترکان ADSL طبق مصوبه
شماره 177 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با موضوع SLA (توافقنامه سطح
کیفیت خدمات) انجام شده است.
کاظمی تصریح کرد: پرداخت خسارت به صورت نقدی انجام و در ستون بستانکاری با عنوان ردیف «جبران خسارت ADSL» در قبوض درج شده است.
وی
با اشاره به زیرساخت این امکان گفت: با تکمیل سیستم OSS، بررسی مداوم
کیفیت خط و تعیین زمان قطعیها به منظور پرداخت خسارت ممکن شده و اکنون
سیستم OSS همواره به صورت خودکار کیفیت خط را بررسی و زمان قطعیها را
محاسبه میکند.
معاون تجاری شرکت مخابرات استان
تهران در تشریح نحوه محاسبه میزان قطعیها اظهار داشت: وقتی مشترک قطعی
سرویس به مرکز تماس گزارش میکند، سیستم OSS زمان اعلامی مشترک را با قطعی
و وصلی ثبت شده در سیستم مطابقت میدهد و طبق زمان به تأیید رسیده خسارت
پرداخت میشود.
کاظمی همچنین با تشریح نحوه
محاسبه مبلغ خسارت براساس زمان قطعیها با ذکر مثالی توضیح داد: میزان
خسارت طبق قیمت پایه سرویس تعیین میشود. اگر مشترک سرویس یک ماهه نامحدود
با سرعت 2 مگ داشته باشد قیمت سرویس براساس هر ساعت محاسبه و مبلغ معادل هر
ساعت قطعی نیز براساس همین فرمول منظور میشود.
وی
یادآور شد: طبق بندی از مصوبه شماره 177 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات
مشترک برای برخورداری از حق دریافت خسارت طبق SLA باید حتماً برای مواقع
قطعی را به شرکت گزارش کند.
معاون تجاری شرکت
مخابرات استان تهران افزود: زیرا برای مثال ممکن است مشترک در سفر باشد و
مودم را خاموش کرده باشد و اگر اطلاع ندهد تشخیص اینکه عدم استفاده از
سرویس خودخواسته یا ناشی از قطعی است ممکن نیست.
کاظمی
خاطرنشان کرد: همچنین طبق بند دیگری از مصوبه شماره 177 کمیسیون تنظیم
مقررات در SLA سطح برنز سقف 14 ساعت قطعی بلااشکال است و مشمول پرداخت
خسارت نمیشود.
وی تصریح کرد: تمام سرویسهای شرکت مخابرات استان تهران به جز سرویس چند مشترک تجاری بزرگ دارای SLA سطح برنز است.