تحلیل استراتژیهای محور مقاومت و غرب در تنشهای منطقهای؛
خلبان این هواپیما به دلیل شرایط نامساعد جوی مجبور شده بود سامانه هدایت خودکار را قطع کند و خود سکان را به دست گیرد.
رئیس گروه تحقیقات میگوید: در سرعت بالا و در ارتفاع زیاد نباید سکان را از یک حدی بیشتر حرکت داد چون هواپیما دچار پیچش ناگهانی می شود.
پرواز شماره 8501 هواپیمایی ایر آسیا که روز 28 دسامبر 2014 از سورابایا در اندونزی عازم سنگاپور بود، در دریای جاوه سقوط کرد و تمامی 162 سرنشین آن کشته شدند.
منبع: همشهری آنلاین