کد خبر: ۳۴۹۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۲ دی ۱۳۹۰
کارشناس برجسته مسائل سیاسی روسیه تشریح کرد
کارشناس برجسته مسائل سیاسی روسیه و سردبیر مجله "ایران معاصر" چاپ مسکو، گفت: در حادثه تروریستی صبح روز چهارشنبه تهران بار دگیر ردپای اسرائیل به وضوح قابل مشاهده است.
"ایگور پان‌کروتینکو" در گفت‌وگو با خبرنگار منطقه‌ای فارس در آسیای مرکزی، با محکوم کردن این اقدام غیر انسانی، تصریح کرد: این حادثه حلقه‌ای از ترورهای زنجیره‌ای است که از مدت‌ها به این طرف علیه دانشمندان ایرانی که به هر شکلی با اجرای برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی مرتبطند، دنبال می‌شود.

دقیقا بر اساس این نوع ترورهای برنامه‌ریزی‌شده بوده که در گذشته "مسعود علی محمدی" از نخبگان دانشگاه تهران، "مجید شهریاری" دانشمند هسته‌ای به شهادت رسیده و دکتر "فریدون عباسی دوانی" مجروح گردید.

وی با بیان اینکه "همه ترورها کاملا با هم شباهت دارند"، خاطر نشان کرد: به نظر من شباهت حادثه‌های تروریستی به آن برمی‌گردد که اسرائیل امروز با وضعیت خیلی دشواری مواجه شده است. برخلاف تلاش‌های آن، نه آمریکا و نه متحدان آمریکا و ناتو، علاقمند انجام مداخله نظامی در ایران نمی‌باشند، چرا که به صراحت درک می‌کنند انجام چنین اقدامی نه‌تنها با تلفات زیادی همراه خواهد بود، بلکه سقوط اقتصادی را نیز برای معارضان در پی خواهد داشت.
 
وی در ادامه این بحث، افزود: حداکثر کاری که لابی یهودی در آمریکا توانست انجام دهد، این بود که "باراک اوباما" قانون تحریم‌ها علیه نظام مالی جمهوری اسلامی ایران را به امضا رساند. باید بگویم که امضای این قانون را کمیته همکاری‌های اجتماعی آمریکا و اسرائیل (AIPAC) به طور کاملا رسمی و علنی لابی کرد. با این حال می‌توان به این نتیجه رسید که تا حال حاضر انتظارات مقامات عالی اسرائیل برای کشاندن پای آمریکا به جنگ با ایران برآورده نشده است.

این کارشناس برجسته سیاسی روسیه و سردبیر مجله "ایران معاصر" چاپ مسکو، یادآور شد: استراتژی جدید نظامی آمریکا که اوباما در تاریخ پنج ژانویه درباره آن صحبت کرد، تعریفی جالب از تهدید برای امنیت ملی کشورش بود. اوباما گفت "حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران بدون هماهنگی با دولت آمریکا و بدون تحریک برای انجام آن از سوی ایران". یعنی حتی آمریکا اسرائیل را منبع بی‌ثباتی در منطقه می‌داند.

در این حالت به صورت طبیعی این پرسش وجود خواهد داشت که در چنین شرایطی چه چیزی برای اسرائیل باقی می‌ماند؟ رفتن به دنبال ترور شخصیت‌ها به عنوان بخشی از استراتژی علیه جمهوری اسلامی ایران. 
 
پان‌کروتینکو با اشاره به وجود استراتژی از قبل طراحی‌شده اسرائیل برای اقدامات خصمانه علیه ایران، گفت: برای خوانندگان فارس مایلم یادآور بشوم که این استراتژی در سال 2007 به تصویب رسیده و "دایان مایر" رئیس سابق موساد ضمن صحبت با معاون وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه به آن موارد زیر را مورد تاکید قرار داده بود:

الف. روش سیاسی (دایان با حمایت از واگذاری پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد، باز هم به آن اشاره می‌کند که چنین رویکردی قادر به حل بحران نخواهد بود.

ب. اقدامات سری و محرمانه (دیان و معاون وزیر امور خارجه آمریکا ترجیح دادند تا این موضوع در حلقه محدود بحث و بررسی شود)

ج. مقابله با اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (دایان بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات و فن‌آوری هسته‌ای تاکید می‌کند و تداوم حرکت در این مسیر را ضروری می‌داند).

د. تحریم.

ه. افزایش فشارها به منظور تغییر رژیم (دایان به ضرورت تشدید تلاش‌ها برای تغییر رژیم در ایران و در صورت امکان با پشتیبانی از جنبش‌های دموکراسی دانش‌جویان مخالف و گروه‌های قومی آذری، کردی و بلوچی تاکید می‌کند)
  
این صاحب‌نظر روس در ادامه معرفی دلایل دست داشتن رژیم صهیونستی در ترورهای دانشمندان هسته‌ای ایران، گفت: دقیقا "مایر دایان" بود که موقع واگذاری امور به رئیس جدید موساد "تامیر پاردو" گفت که از بین بردن "مجید شهریاری" و  مسعود علی محمدی، "یکی از بزرگترین دست‌آوردهای موساد طی سال‌های اخیر می‌باشد" که این اعتراف مقام سابق نهاد جاسوسی اسرائیل نیاز به شرح و تفسیر بیشتری ندارد.

پان‌کروتینکو در پایان گفت‌وگوی خود با فارس، خاطرنشان کرد: مسلم است که از سال‌ها به این طرف اسرائیل جنگ اعلام‌نشده علیه جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند. این جنگی است که سلاح اصلی آن ترور و جنگ روانی بر ضد مردم ایران می‌باشد اما مطمئنم که ملت شریف ایران در مقابل توطئه‌های بی‌شمار پایدار باقی خواهد ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مریم
UNITED STATES
۱۷:۲۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۰
۰
۰
واقعا جای تاسف دارد این همه مامورین در خیابانها به جایی گیر دادن به جوانها و به خصوص زنان و با فشار و خفقان بر این قشر و هول دادن این قشر به طرف امپریالیسم و صهونیسم چرا این مامورین تعلیم نمی بیند تا از این دانشمندان و مرزهای ایران دفاع کنند کدام یک ضربه می زند به ایران روسری یا ترور دانشمندان ما
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۰
اینها هیچ ربطی با هم ندارند.
تو که اون ور دنیا نشستی و خیالت راحته.
اینجا دارن برادرانت رو شهید می کنند.
اونهم توسط بیگانگان. اونهایی که ازشون نام میبری کیان؟ پس همونها بدونن که این برادرشون بوده که شهید شده و شهادتش واسه چی بوده.؟
واقعا شرم آوره بجاهید اوباش و بی حجابان رو بل این مورد قیاس کنید.
جدیدترین اخبار پربازدید ها