به گزارش پایگاه 598، کیفیت سرویس اینترنت مخابرات تهران این روزها برای مشترکان دردسرساز شده است.
آنها از قطع و وصل مداوم سرویس ADSL این شرکت گلایه میکنند و اعلام میکنند که چندین بار در روز ناچار به خاموش و روشن مودم میشوند.
این مشکل جدید نیست و در سالهای اخیر مشترکان این شرکت بارها به انواع مختلف از قطع و وصل سرویس گلهمند بودهاند.
پیش از این رضا خلیلی در گفتوگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس علت اختلالهای سرویس اینترنت پر سرعت مخابرات که به صورت قطعی و وصلیهای مکرر نمایان میشود را تشریح کرده بود.
معاون فنی و مهندسی مخابرات تهران گفته بود: «سال گذشته مشکل قطعی و وصلیهای مکرر ناشی از مشکل کمبود IP بود که اکنون IP لازم تا حد زیادی تامین شده و بخشی نیز برای مشترکان جدید در حال تامین است. در نتیجه مشکل کمبود IP، مشترک جدید نمیتوانست به شبکه متصل شود؛ برای مثال نمیتوانست صفحه باز کند و برای باز شدن یک صفحه باید چند بار درخواست میداد. علت جدید اختلال که توسط تیم فنی شناسایی شده ناشی از اشکال در برخی مدل مودمهای مشترکان است؛ برخی از مدلها در چند برند دارای ایراد هستند.وی با بیان اینکه نتیجه اشکال با اشکال کمبود IP کمی متفاوت است، توضیح داد: در این مدلها یک آدرس مک تکراری تعریف شده که برای مثال در یک منطقه در حالی که دو مشترک در حال کار هستند یکی قطع میشود و دیگری وصل است و این اختلال تکرار میشود.»
در حالی که به نظر میرسد با پیدا شدن منشا مشکل و راهکار، کیفیت سرویس adsl مخابرات ارتقاء یابد اما این مشکل هنوز به قوت خود باقی است.