کد خبر: ۳۲۲۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۰۵ دی ۱۳۹۰
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش و تأثیرگذاری روحانیت در فضای سیاسی کشور گفت: ما برای حضور در انتخابات تابع تکلیف هستیم؛چراکه حضور روحانیت می تواند محتوای قوانین را به لحاظ اسلامی تضمین کند.
حجت الاسلام رضا تقوي در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران به نقش روحانيت در عرصه انتخابات و مجلس نهم اشاره کرد و گفت: روحانيت در شرايط حساس نقش خود را به خوبي ايفا کرده و ثابت کرده است که مي تواند تاثيرگذاري بسزايي در روند شکل گيري جريان ها داشته باشد؛ چنانکه سرمنشاء حرکت عظيم انقلاب اسلامي ايران توسط روحانيت و در رأس آن حضرت امام خميني (ره) بوده است. 
 
عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز با بیان اینکه ‌تاريخ تاثيرپذيري روحانيت را ثابت کرده است، گفت: روحاني فاضل، صاحب انديشه و صاحب فکر در هر کجا که حضور داشته باشد مي تواند تاثيرگذار باشد؛ بنابراين حضور چنين قشري در مجلس که کار قانونگذاري و نظارت را انجام مي دهد، مي تواند محتواي قوانين را به لحاظ اسلامي تضمين کرده و در کميسيون های مختلف همچون اجتماعي، قضايي، فرهنگي و ساير جاها به فعاليت خود ادامه بدهد. 
 
در ادامه حجت الاسلام سيدرضا تقوي در پاسخ به اينکه آيا در عرصه رقابتي انتخابات حضور خواهيد داشت؟ گفت: تابع تکليف هستم. 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران اعضاي جامعه روحانيت مبارز به عنوان یک تشکل تأثیرگذار و با قدمت در تارخ سیاسی کشور، در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد.
 
براساس اين گزارش، حجت الاسلام احمد سالک به عنوان سخنگوي جامعه روحانيت مبارز، حجت اسلام سيد ابوالحسن ابوترابي فرد، حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم،‌حجت الاسلام حسين ابراهيمي و سيد رضا اکرمي از اعضاي شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز براي نامزدي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اعلام آمادگي کرده و بعضی از اعضای این تشکل نیز بدلیل عدم تمایل و یا مطابقت نداشتن با قانون انتخابات کاندید نخواهند شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها