کد خبر: ۳۱۵۲۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از آريا/ قرمز رنگي‌است محرک و اشتهاآور. رنگي پر انرژي که همين خصوصيات در مواد غذايي قرمز رنگ هم ديده مي‌شود.
قرمز رنگي‌است محرک و اشتهاآور. رنگي پر انرژي که همين خصوصيات در مواد غذايي قرمز رنگ هم ديده مي‌شود. شايد به همين دليل با ديدن يک قاچ هندوانه سرخ يا يک کاسته توت فرنگي درشت بي اختيار به سمت شان مي رويم. اين خوراکي ها حاوي نوعي ترکيب مفيد به نام «ليکوپن» هستند. اين ماده و ترکيب هاي ديگر به طور طبيعي در ميوه ها و سبزي ها توليد شده و عامل اصلي خواص سبزي ها و ميوه ها هستند.
ليکوپن باعث کاهش و کنترل ميزان «کلسترول بد» خون مي شود؛ بنابراين با مصرف خوراکي هاي قرمز رنگ قلب سالم مي ماند. اگر اين خوراکي ها ترش باشند، اين ويژگي چند برابر مي شود. مصرف خوراکي هايي مانند آلوي قرمز را فراموش نکنيد.

رنگ قرمز و در واقع ميوه‌ها و سبزيجات‌ قرمز رنگ علاوه بر اين که افزايش‌ دهنده اشتها هستند، براي افراد کم خون و افرادي که کمبود آهن دارند بسيار مناسب است.همچنين در درمان عفونت‌‌ها و سوختگي‌هاي شديد بسيار موثر است و معمولا اين ‌گونه ميوه‌ها و سبزيجات در درمان بيماري‌‌هاي ريوي،مشکلات روده (يبوست)‌ و رحم به کار برده مي‌شود.مواد غذايي قرمز رنگ بسيار پر انرژي بوده و در تقويت قلب و افزايش فشار خون و غلظت خون بسيار مفيد و تقويت‌کننده روده و کبد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها