کد خبر: ۳۰۰۸۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريکا تاکيد کرد که واشنگتن از شرکاي اروپايي خود خواسته است تا از همکاري تجاري با روسيه به خاطر نقش اين کشور در بحران اوکراين، خودداري کنند.

به گزارش اسپاتنيک، ماري هارف معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در سخناني ضمن اشاره به امضاي قرارداد دو جانبه تجاري بين روسيه و قبرس، تصريح کرد که آمريکا از شرکاي اروپايي خود خواسته است تا از انجام کسب و کار با روسيه به خاطر نقش مسکو در بحران اوکراين، خودداري کنند.
هارف روز گذشته در جريان کنفرانس خبري خود افزود: ما اين مساله را روشن کرده ايم که اکنون وقت مناسبي براي کسب و کار با روسيه نيست. ما همراه با متحدان و شرکاي اروپايي بر اهميت اتحاد در وارد کردن فشار بر روسيه با هدف متوقف کردن مسکو در تشديد درگيري هاي شرق اوکراين، تاکيد کرده ايم.
روسيه و قبرس در جريان سفر رئيس جمهور قبرس به مسکو، 9 توافقنامه همکاري در زمينه‌هاي نظامي، دريانوردي و مقابله با تروريسم، به امضا رساندند.
وزراي خارجه روسيه و قبرس نيز به توافق نهايي در زمينه همکاري در بخش هاي علمي، آموزش و فرهنگ دست يافتند.
نيکوس آناستاسيادس رئيس جمهور قبرس نيز تاکيد کرد که همه کشورهاي اتحاديه اروپا بدون استثنا از تاثيرات منفي تحريم هاي غرب عليه روسيه، متضرر شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها