کد خبر: ۲۹۶۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۷ آذر ۱۳۹۰

*** مبارزه با مواد مخدر در سوریه

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، سرلشگر 'محمد الشعار' وزیر كشور سوریه در جلسه كمیته ملی مواد مخدر، گفت: از ابتدای سال 2011 تا یكم ماه دسامبر 1189 كیلوگرم حشیش، 91 كیلوگرم هرویین، 740 كیلوگرم خشخاش، 18 میلیون قرص كبتاگون و 501 هزار انواع قرص مخدر كشف و ضبط شده است.

*** حمایت وكلای عرب از سوریه

اتحادیه وكلای عرب با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از سوریه به عنوان خط مقدم دفاع از مسائل عربی اعلام كرد: تصمیم اتحادیه عرب علیه سوریه مغایر با منشور اتحادیه مبنی بر عدم مداخله خارجی در امور داخلی كشورهای عربی است.

در این بیانیه آمده است كه گفت وگوی ملی، تنها راه منطقی برای حل مشكلات داخلی و شكست توطئه دشمنان امت است.

*** بسته شدن دو گذرگاه سوریه تركیه

پایگاه اینترنتی 'محطه اخبار سوریه' به نقل از منابع سوری نوشت: سوریه گذرگاه 'تل ابیض' در استان 'رقه' مقابل گذرگاه 'آقچه قلعه' تركیه و گذرگاه 'قامشلی' در استان 'حسكه' مقابل گذرگاه 'نصیبین' تركیه را بست.

تعمیرات علیه بسته شدن این دو گذرگاه اعلم شده است.

هیات وزیران سوریه اخیرا 30 درصد عوارض برای ورود كالاهای ساخت تركیه وضع كرد كه از محل در آمد آن روستاها را بازسازی كند.

*** سخنان قدری جمیل درباره برهان غلیون

'قدری جمیل' دبیر شورای حزب اراده مردمی و عضو هیات رییسه كمیته تغییر و آزادی سوریه نیز گفت: 'برهان غلیون' با سخنان اخیر خود علیه سوریه در واقع استوارنامه خود را به رژیم صهیونیستی تقدیم كرد و به آنان گفت، هر آنچه بخواهید انجام می دهم فقط به حمایت از من ادامه دهید.

وی افزود: این به خاطر آن است كه غلیون نمی تواند حمایت داخل را به دست آورد، به نظر من او در وضعیت نامناسبی قرار دارد و اگر روزی به سوریه بیاید علیه وی به اتهام خیانت، اقامه دعوی خواهم كرد.

'برهان غلیون' استاد سوریه ای و مدیر مركز مطالعات شرق معاصر در دانشگاه سوربون شهر فرانسه است كه با برخی كشورهای غربی در توطئه چینی بر ضد دولت سوریه همراهی می كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها