کد خبر: ۲۹۴۷۰۰
زمان انتشار: ۲۳:۳۴     ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت جهانی طلا میل به نزول دارد و اگر قیمت ارز در کشور هم کاهش یابد، به دنبال آن قیمت طلا در بازار ایران کاهش بیشتر خواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛  محمد کشتی آرای در گفتگو با تراز، در خصوص نوسانات روز گذشته بازار طلا، بابیان اینکه قیمت طلا در بازار ایران از دو عامل اصلی یعنی قیمت جهانی و قیمت ارز تأثیر می‌پذیرد، اظهار داشت: قیمت جهانی طلا در چند روز گذشته روند کاهشی داشته است.
وی افزود: با توجه به صحبت مقام معظم رهبری، قیمت ارز هم دیروز در بازار کاهش یافت و به همین دلیل دیروز قیمت سکه به ۹۸۰ هزار تومان کاهش یافت که نسبت به هفته گذشته حدود ۴۸ هزار تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر بابیان اینکه بیشتر از دو روز نمی‌توان بازار طلا را تحلیل کرد، ادامه داد: قیمت جهانی طلا میل به صعود ندارد و بیشتر به نزول علاقه دارد و از طرفی هم اگر قیمت ارز در کشور کاهش پیدا کند، طبیعتاٌ در بازار ایران کاهش قیمت طلا بیشتر خواهد شد.
کشتی آرای بابیان اینکه اگر قیمت ارز تغییر نکند، گفت: قیمت جهانی طلا هم هر نوسانی داشته باشد بلافاصله تأثیرش را روی قیمت طلا در بازار داخلی خواهد گذاشت.
وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ و تأثیر آن بر بازار طلا، بیان کرد: مذاکرات درهرصورت یک پیروزی برای ایران است و این پیروزی می‌توان پول ملی را تقویت کند و تقویت پولی ملی هم یعنی کاهش قیمت ارز و به تابع آن قیمت طلا هم کاهش پیدا می‌کند.
رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه هرکسی باید خودش تصمیم بگیرد که چه‌کاری انجام دهد، گفت: اگر کسی بداند که در آینده چه اتفاقی می‌افتد، خودش استفاده می‌کند و توصیه برای انجام هر کاری درست نیست؛ اما طلا خریدن برای مصرف و... همیشه خوب است، منتها هرکسی باید با توجه به خواسته‌ها و شرایط خود تصمیم بگیرد که چه‌کاری انجام دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها