کد خبر: ۲۸۷۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
حضرت آیت الله نوری همدانی، با تبیین حادثه عاشورا، رخداد این حادثه غم بار را نتیجه بی بصیرتی مردم زمانه و انحراف برخی از خواص و نخبگان دانست و بر ضرورت درس گرفتن از آن تاکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار اعضای شورای بسیج وزارت کشور، بصیرت را از جمله امور مورد تاکید آموزه های دینی و قرآن کریم دانست و تاکید کرد: در هر موضوعی که بصیرت وجود داشته، پیروزی هایی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه فهم دقیق و نگرش درست در هر مساله ای مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: بصیرت باعث می شود که انسان در ظلمات و تاریکی ها گرفتار نشود و راه درست را به خوبی تشخیص دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جریان غدیر خم را یکی از جریان های بسیار مهم دانست و با بیان اینکه در این روز پیامبر(ص) شیوه حکومت را ترسیم و تبیین کردند، خاطرنشان کرد: غدیر خم یک تاریخ مقطعی نیست بلکه بیان حقیقتی است که انسان ها باید به آن ملتزم و پایبند باشند.

انحراف از غدیر داستانی غم انگیز است

وی انحراف از غدیر را داستانی غم انگیز توصیف کرد و بیان داشت: افرادی با نقشه هایی که کشیدند شیوه ترسیم حکومت را از مسیر اصلی آن منحرف کردند و امام معصوم(ع) خانه نشین شد و دیگران در راس حکومت قرار گرفتند و همین عامل نیز مشکلات بسیاری را برای امت اسلام ایجاد کرد.

این مرجع تقلید در ادامه به تبیین حادثه عاشورا پرداخت و شکل گیری این واقعه تلخ را ناشی از بی بصیرتی مردم و انحراف برخی از خواص دانست و تاکید کرد: اگر مردم کوفه بصیرت داشتند نباید ابن زیاد را به کوفه راه می دادند، اینها در کربلا نقش بازی کردند و متاسفانه مردم کوفه نیز دچار بی بصیرتی شدند و امام حسین(ع) به همراه عده ای معدود تنها ماندند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه عدم بصیرت بلاهای بسیاری در فتنه ها به سر انسان می آورد، تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بصیرت افزایی را ناشی از همین موضوع عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بصیرت خود را حفظ کرده اند.

وی ارزش های اسلامی، ولایت فقیه و مردم را سه رکن مهم انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه موج بیداری اسلامی نشات گرفته از حرکت ملت ایران است، بیان داشت: انقلاب اسلامی راه آزادی مردم جهان را به آنها نشان داده است و امروز ملت های خسته از ظلم و تبعیض در مقابل دیکتاتورها بپا خاسته اند.

این مرجع تقلید با اشاره به کشیده شدن دامنه بیداری به کشورهایی غربی تاکید کرد: دولت ها و حاکمان اروپایی مردم قیام کرده و معترض را اراذل و اوباش می نامند و آنها را سرکوب می کنند و البته باید بدانند که این اقدامات فایده ای برایشان نخواهد داشت.

تجلیل از خدمات و تلاش های بسیجیان در عرصه های مختلف

حضرت آیت الله نوری همدانی با گرامی داشت هفته بسیج، خدمات بسیجیان در عرصه های مختلف را ستود و اضافه کرد: بسیجیان حافظ انقلاب، خالص و متعهد هستند و در عرصه های مختلف سر بلند و موفق هستند و یکی از وظایف مهم شان حفظ موازین انقلاب است و خوشبختانه روز به روز نیز بر کمیت و کیفیت کارشان افزوده می شود.

این مرجع تقلید حکومت «آل» ها را دست نشانده استکبار دانست و تاکید کرد: وضعیتی که امروز در برخی کشورها ایجاد شده و باعث سقوط دیکتاتورها شده است، اینها را کلافه و پریشان کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه حمایت مردمی ضامن بقای جوامع است، تاکید کرد: مردم ایران با تمام وجود حامی انقلاب اسلامی و آرمان ها هستند و تا زمانی که مردم هستند دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.

وی با اشاره به سفرهای خود به برخی کشورهای خارجی، بیان داشت: امروز دنیا به جمهوری اسلامی و ملت ایران با دیده عظمت می نگرد و ما در سفرهایی که به کشورهای مختلف داشته ایم به این مساله پی برده ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها