کد خبر: ۲۸۷۳۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۸ دی ۱۳۹۳
امير حاج رضايي کارشناس فوتبال معتقد است که اگر ايران بتواند بازي را به سرعت بکشاند، مقابل امارات کار سختي در پيش ندارد.

 

به گزارش پایگاه 598،حاج رضایی در گفت‌وگو با "ورزش سه" گفت: زمانی که آقای کی‌روش بطری آب را به زمین پرتاب کرد، همه متوجه شدیم که او چقدر از کار خودخواهانه قوچان‌نژاد ناراحت است.

باید به بازی سرعت بدهیم

من معتقدم که بازی امارات دشوار نخواهد بود اگر ما چند فاکتور را رعایت کنیم. اول از همه اینکه به بازی سرعت بدهیم چون تیم های حاشیه خلیج به خاطر شرایط اقلیمی که دارند، از پاس های کوتاه استفاده می‌کنند و سرعت دادن به بازی و گردش توپ را بالا می‌ برد و آنها مرتکب اشتباه می‌ شوند و ما می‌ توانیم از این مساله به نفع خودمان استفاده کنیم. قطعا خود آقای کی‌روش از این مساله مطلع است و روی آن کار می‌ کند.

عمر و مبخوت را باید مهار کنیم

دو بازیکن عمر عبدالرحمان شماره 10 پاس در عمق و پشت مدافعان خوبی می‌ دهد و علی مبخوت شماره 7 گل های این تیم را به ثمر می‌ رساند که باید در دیدار مقابل امارات آنها را مهار کنیم. در دیدار مقابل قطر ما ضعف هایی داشتیم مخصوصا 15 دقیقه آخر که برای حفاظت از تک گلمان زیر توپ می‌ زدیم و آقای کی‌روش مجبور شد به سیستم قدیمی تیم‌ملی روی بیاورد و با آوردن صادقی با 5 مدافع کار را دنبال کردیم. سیستم تیم‌ملی مبتنی بر ضدحملات است برای این کار باید ما بتوانیم قدرت حفظ توپمان را بالا ببریم. در این زمینه در این بازی علائم ضعفی را در تیم‌ملی مشاهده کردیم و قدرت حفظ توپ را نداشتیم.

اگر ببازیم به تهران باختیم

من یک مطلب را به خوبی می‌ دانم که ما در سیدنی، کانبرا و ملبورن هرگز نخواهیم باخت، باخت ما در تهران است. آن زمان که تیم را برای این مسابقات به خوبی تدارک ندادیم. اما من به خاطر دلخوشی مردم که زیر فشارهای اقتصادی هستند، با هر سیستمی حتی زیرش بزنند آرزو دارم تیم‌ملی برنده شود و دل مردم را شاد کند.

بی مسوولیتی بازیکنان تیم‌ملی به مردم استرس داد

زمانی که قوچان‌نژاد می‌ توانست در جلوی دروازه خسرو حیدری را صاحب موقعیت گلزنی کند، با شوت زدن به توپ در حقیقت به تیم‌ملی ضربه زد چون هر آن این احتمال وجود داشت که ما گل بخوریم و بازی به تساوی بکشد. آقای قوچان‌نژاد از درک این مساله غافل بود. من به برخی از کارشناسان ندارم که یا با تیم‌ملی عناد دارند یا سوادش را ندارد. اما وقتی که آقای کی‌روش بطری آب را به زمین کوبید نشان داد که چقدر از این مساله ناراحت است. این بی مسوولیتی بازیکنان تیم‌ملی و یا حاج‌صفی که زیر توپ می‌ زد باعث شد که 10 دقیقه پایانی همه ایرانی ها به خاطر شدت استرس اذیت شدند.

بدون ابراز نمی‌ توان کار کرد

اینکه از سیستم دفاعی تیم‌ملی انتقاد می‌ شود باید بگویم نه سیستم ایران غیراخلاقی است نه غیرفوتبالی، نه برخلاف قوانین بلکه ما داریم با استراتژی ضدحملات بازی می‌ کنیم. برای این کار باید مولفه هایی داشته باشیم و به مخالفین و موافقین می‌ گویم که همه ضعف ها را نمی‌ شود منتسب به کی‌روش کرد، بلکه همانطور که گفتم مشکل ما در تهران است. من نمی‌ خواهم نه کسی را تطهیر کنم و نه از کسی دفاع کنم ولی باید بدانیم بدون ابزار نمی‌ شود نتیجه گرفت.

ما به امارات بباز نیستیم

ما به امارات بباز نیستیم. هر چند که من دوست داشتم ایران با ژاپن بازی کند و نمی‌ دانم چرا اینقدر از ژاپن لولو ساختیم. تیمی که با آرژانتین بازی کرده چرا باید از ژاپن بترسد؟ من یادم می‌ آید که تا همین چند سال پیش ایران لولوی همه کشورها بود و وقتی آنها به ایران می‌ آمدند، دوست داشتند که از ایران گل کمتری بخورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها