کد خبر: ۲۸۵۱۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۲۱ دی ۱۳۹۳
سرمقاله نیویورک‌تایمز:
روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله روز یکشنبه خود که به موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران اختصاص داده شده، به اختیارات محدود رئیس‌جمهور آمریکا و تلاش کنگره برای تشدید تحریم‌های ایران اشاره کرده و نوشته است بدبینی رهبر ایران به آمریکا در مورد لغو تحریم‌ها، بی‌دلیل نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز یکشنبه سرمقاله خود را به مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه موسوم به 1+5 اختصاص داده و با اشاره به بدبینی ایران به تعهد آمریکا برای لغو تحریم‌ها، نوشته است که تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران می‌تواند به بروز اختلاف در میان 6 کشور و تضعیف مذاکرات هسته‌ای منجر شود.

هیئت سردبیری نیویورک‌تایمز در ابتدای این یادداشت به تلاش‌های صورت گرفته برای حصول توافق اشاره کرده و نوشته است که در هر دو طرف مخالفت‌هایی با این مذاکرات وجود دارد. در بخشی از این یادداشت آمده است: «اما آقای (حسن) روحانی تنها رهبری نیست که تلاش می‌کند از خراب شدن توافق احتمالی توسط مخالفان داخلی، جلوگیری کند. رئیس‌جمهور اوباما هم مسئله‌ای مشابه در کنگره دارد، جایی که انتظار می‌رود "رابرت منندز" سناتور دموکرات نیوجرسی و "مارک کرک" سناتور جمهوری‌خواه ایلینویز طرحی را به صحن ارائه کنند که می‌تواند با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از جمله تشدید فشارها بر صنعت آسیب‌دیده نفت این کشور، هرگونه توافقی را از بین ببرد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها