کد خبر: ۲۷۸۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۰۲ آذر ۱۳۹۰

کیهان نوشت: نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه دراضطراب است از اين كه پس از دولتمردان يونان و ايتاليا و اسپانيا، وي در نوبت سقوط باشد.

روزنامه نيويورك تايمز با انتشار اين خبر نوشت: شكست تحقيرآميز حزب حاكم در اسپانيا، اضطراب در كاخ اليزه فرانسه و حتي كاخ سفيد آمريكا را شدت بخشيده است. دولت اسپانيا هشتمين دولت اروپايي بود كه طي 2 سال گذشته به خاطر بحران و وخامت اوضاع اقتصادي و نارضايتي عمومي سقوط كرد. نارضايتي شهروندان عامل اصلي اين سقوط هاست.

اين روزنامه با اشاره به اوضاع متلاطم يونان، ايتاليا، ايرلند، پرتغال، اسلواكي و چند كشور اروپايي ديگر مي نويسد: در چنين شرايطي تمام ترس ساركوزي اين است كه نفر بعدي باشد. فرانسه اي كه هزينه اوراق قرضه اش رو به افزايش و رسيدن به سطوح بالا است و در حالي آوريل سال آينده انتخابات رياست جمهوري را برگزار مي كند كه رشد اقتصادي اش متوقف شده است. خطر تنزل رتبه اعتباري اوراق قرضه فرانسه، ساركوزي را تضعيف كرده و تمام تلاش هاي وي را براي حفظ موقعيت خود در زوج آلمان- فرانسه كه در صدر فعاليت هاي اروپا براي حل بحران يورو جاي دارند تحت تاثير قرار داده است.

نيويورك تايمز با مسري خواندن بيماري بحران اقتصادي نوشت: در حال حاضر مشكل، بيماري مسري است و احتمال سرايت آن به فرانسه بالا است. بازارها به طور كلي خواستار حمايت اروپا و به خصوص آلمان در جهت حل بحران ايتاليا هستند. با اين حال آلمان به دنبال راهي براي حل اين مشكل است كه از طريق آن ماليات پردازان آلماني كه هم اكنون به دليل خريداري اوراق قرضه ايتاليا، اسپانيا، پرتغال و يونان تحت فشار قرار دارند، بيش از اين متحمل فشار نشوند.

اين روزنامه معتقد است: هم فرانسه و هم آلمان با رتبه هاي اعتباري كه در خطر افول قرار دارد، با هر شكلي از اوراق قرضه اروپايي تا زماني كه كشورهاي ناحيه يورو از نظر اقتصادي به هم ترازي بيشتري برسند، مخالفت كرده اند؛ اين امر نيز نيازمند صرف چندين سال و يكپارچگي بيشتر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها