کد خبر: ۲۷۶۹۵۳
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۱۷ آذر ۱۳۹۳
معاون علمی و پژوهشی وزارت علوم گفت: پیشنهاد کردیم بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها حداقل ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان شود، اما نسبت به سال گذشته ۷ تا ۸ درصد کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، وحید احمدی معاون علمی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در حاشیه نشست‌خبری جشنواره و نمایشگاه پژوهشگران برتر در جمع خبرنگاران، درباره بودجه پژوهشی سال ۹۴ دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، گفت: بودجه پژوهشی امسال بسیار پایین‌تر از پیشنهادات ما بوده، به شکلی که میانگین اعتبارات مراکز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تنها ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود اینکه از ماه‌ها قبل بودجه توسط تیم قوی کارشناسی برای بررسی‌ روش‌های بودجه‌ریزی و تطابق آن با استانداردها تشکیل شد تا براساس تعداد شرکت‌ها، حجم مالی در گردش، تعداد طرح‌ها، تعداد دانشجویان و شاخص‌بندی بودجه انجام شود و از نظر تکنیکی این شاخص‌بندی پذیرفته شد، اما در نهایت اعلام شد، اعتبار نداریم.

احمدی تاکید کرد: پیشنهاد ما در بودجه افزایش حداقل ۷۰ درصدی بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بود، اما این مسئله حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات پژوهشی متمرکز وزارت علوم و اعتبار پژوهشی متمرکز که دست ستاد وزارت علوم است، ادامه داد: به جای اینکه این اعتبار افزایش داشته باشد، به ۱۰ درصد نیز کاهش پیدا کرد و این در حالی است که انجام طرح‌های کلان، خرید تجهیزات و کمک به مجلات علمی بر عهده ستاد پژوهشی وزارت علوم است.

احمدی در پایان گفت: پیشنهاد کردیم بودجه حداقل ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان شود، اما نسبت به سال گذشته ۷ تا ۸ درصد کاهش یافته است، به شکلی که بودجه پژوهشی مراکز و دانشگاه‌ها سال گذشته ۲۱۵ میلیارد تومان بود، اما امسال این بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان شده که باید در مذاکرات با مجلس فکری برای آن صورت گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها