کد خبر: ۲۷۵۱۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۳۰ آبان ۱۳۹۰
دمشق - دیدار اسد با هیات روسی ، بررسی درخواست ها برای تاسیس احزاب در سوریه، تاكید شخصیت های سیاسی بر وجود توطئه صهیونیستی - آمریكایی علیه دمشق، سخنان وزیر اطلاع رسانی سوریه و كشته شدن چهار تروریست در حمص از جمله اخبار مهم و كوتاه روز دوشنبه این كشور است.
دیدار اسد با هیات روسی
به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از ايرنا : بشار اسد' رییس جمهوری سوریه در دیدار با هیات رسانه ای، فرهنگیان و شماری از فعالان حزبی و سازمان های جوانان روسیه از موضع مسكو در قبال تحولات اوضاع سوریه قدردانی كرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره اوضاع سوریه ، منطقه و مسایل بین المللی تبادل نظر كردند.

اعضای هیات روسی نیز بر اهمیت این دیدار برای اطلاع دقیق و مستقیم از وقایع سوریه تاكید كرده و اخبار رسانه ها در باره اوضاع این كشور را بر خلاف واقعیت دانستند.

 بررسی درخواست ها برای تاسیس حزب در سوریه

كمیته امور احزاب سوریه به ریاست سرلشكر 'محمد الشعار' وزیر كشور سوریه و برای بررسی درخواست های داوطلبان تاسیس حزب بر اساس قانون جدید احزاب سوریه تشكیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، بر اساس تصمیمات این كمیته درخواست تاسیس دو حزب جدید با نام های دمكرات سوری و حزب همبستگی در روزنامه های این كشور به مدت یك هفته منتشر می شود و درخواست های دیگری از این قبیل نیز بزودی پس از بررسی منتشر خواهد شد.

 تاكید شخصیت های عربی بر وجود توطئه صهیونیستی - آمریكایی علیه سوریه

شماری از شخصیت های سیاسی عرب بر وجود توطئه صهیونیستی – آمریكایی علیه سوریه تاكید كردند.

'سمیح خریس' معاون دبیر كل اتحادیه وكلای عرب در اردن گفت: سوریه به دلیل حمایت از مقاومت و تمسك بر ارزش های ثابت ملت های عربی و هویت عربی مورد هدف قرار دارد و دولت و ملت اردن در كنار این كشور می ایستد.

وی ادامه داد: كلام 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه مبنی بر این كه ' ما خواهیم ایستاد و می جنگیم' دلالت بر مورد هدف قرار بودن ملت های عربی از دروازه سوریه است.

'محمد السید احمد السیاسی' خبرنگار مصری نیز گفت: سوریه آخرین قدرتی است كه در مقابل طرح آمریكایی – صهیونیستی در منطقه می ایستد و همه انسان های شریف عربی باید در كنار سوریه علیه این توطئه بایستند.

'ایلی فرزلی' معاون اسبق رییس مجلس لبنان نیز در این گفت و گو تاكید كرد: آمریكا و اسراییل با طرح جدید خود تلاش می كنند تا نظام سوریه را سرنگون كنند ، چرا كه اگر سوریه سقوط نكند ، مصر نیز به دلیل امتداد جغرافیایی و تاریخی میان این دو كشور دوست و برادر سقوط نخواهد كرد.

' هشام لطفی' روزنامه نگار و عضو دبیرخانه كل حزب الناصری مصری نیز گفت: ما در منطقه در میان اكاذیب رسانه ای غربی و عربی بسر می بریم .

وی افزود: زمانی كه برای بازدید از اوضاع سوریه دعوت شدم دوستانم به من گفتند به دلیل درگیری های خونین به ویژه در دمشق به این كشور سفر نكنم.

وی ادامه داد: با ورود به سوریه دیدیم كه آنچه علیه اوضاع این كشور در رسانه ها اعلام می كنند ، عاری از صحت است.

 كشته شدن چهار تروریست در حمص

نیروهای امنیتی روز دوشنبه 4 فرد مسلح و تروریست را در منطقه 'البیاضه' شهر حمص در مركز سوریه كشته و مقادیر زیادی اسلحه و مهمات از آنان كشف و ضبط كردند.

*** سخنان وزیر اطلاع رسانی سوری

' عدنان محمود' وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: تشكیل شورای ملی اطلاع رسانی سوریه آغاز مرحله جدیدی به منظور بازسازی اطلاع رسانی ملی و توسعه اقدامات آن در راستای كامل كردن روند اصلاحات فراگیر است.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'سوریا الان'، محمود تاكید كرد: تشكیل شورای ملی اطلاع رسانی در راستای كامل كردن قانون اطلاع رسانی برای بازسازی بخش های دولتی و خصوصی رسانه ای و توسعه فعالیت های رسانه ای از جهت ساختاری ، كادر انسانی و سیاست اطلاع رسانی آن و كامل كردن روند اصلاحات فراگیر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها