کد خبر: ۲۷۴۹۹۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۷     ۱۰ آذر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجا؛ درگیری‌های نفس‌گیر در شمال شرق شهر حلب یعنی مناطق محاصره شده نبل و الزهرا به شدت ادامه دارد.

به گزارش رجانیوز ، همزمان با پیشروی‌های ارتش سوریه در مناطق شمال شهر حلب  به منظور کامل کردن حلقه محاصره این شهر، تروریست‌های وابسته به جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی به منظور کاستن از فشار حملات ارتش ، از هفته گذشته حملات گسترده ای را به مناطق شیعه نیشین نبل و الزهرا آغاز کردند.

مناطق قرمز رنگ: ارتش سوریه    سبز:تروریست ها      زرد: کردها

این درگیری های به مدخل ورودی شهرک های الزهرا کشیده شده است با این حال مقاومت و پایداری مبارزان شیعه این منطقه ، تروریست ها را در ورود به این شهر ناکام گذاشته است.

تروریست های وابسته به گروه النصره و جیش الاسلام در روزهای اخیر با هدف تغییر شرایط میدانی جنگ به نفع خود به حملات انتحاری روی آوردند.

حملات انتخاری با این استراتژی صورت می گیرد که تروریست ها پس از تخریب یک نقطه استراتژیک، بر آن محل مسلط شوند و با تثبیت موقعیت خود بتوانند دامنه تسلط خود را به تدریج بر مناطق مجاور گسترش دهند.

 

 

 

هر چند گروه النصره و دیگر گروه های تروریستی در برخی از حملات انتحاری موفق بودند اما مجاهدین شیعه با حملات خود موقعیت های از دست رفته را باز پس گرفتند.

تلفات تروریست ها در نتیجه تک مجاهدین شیعه برای بازپس گیری منطقه  

شهرک نبل و الزهرا از جمله مناطقی است که به نظام سوریه و "بشار اسد"، رئیس جمهوری این کشور وفادار ماندند و اهالی آن از ابتدای بحران همواره در کنار نظام سوریه بودند .

اهالی این دو شهرک حدود 30 ماه است که در محاصره تروریست های تکفیری هستند. اعتقادات و باورهای مذهبی موجب شده تا اهالی "نبل" و "الزهراء" در برابر حملات گروه های تروریستی سلفی تکفیری مقاومت کنند. شخصیت ها و شیوخ این دو منطقه برای مقابله با حملات گروه‌های تروریستی سلفی تکفیری اقدام به تشکیل کمیته های مردمی از مردان دو منطقه کردند تا در تمام مدت شبانه روز محافظت از اهالی و خانه و کاشانه آنها را برعهده داشته باشند.

این مقاومت تا کنون 30 ماه به طول انجامیده است.

در این مدت 30 ماه، اردیبهشت سال جاری در ازای موافقت دولت سوریه با خروج تروریست های محاصره شده در شهر حمص ، هلال احمر این کشور موفق شده آذوقه و دارو به شهرهای نبل و الزهرا وارد کند.

در حال حاضر نیز تجهیزات نظامی که معمولا مهمات سلاح های سبک هستند از طریق هوایی برای رزمندگان شیعه فرستاده می شود.

با این حال آنچه که می‌تواند تروریست‌ها را در تجاوز به این دو شهر ناکام گزارد ادامه مقاومت مجاهدین شیعه و از سوی دیگر پیشروی ارتش سوریه در جبهه شمال شرقی شهر حلب است.

در حال حاضر بین نبل و الزهرا و با مناطق تحت سلطه ارتش 11 کیلومتر فاصله وجود دارد .

هر چند 11 کیلومتر مسافت کمی به نظر می رسد اما در جنگ هایی که به مناطق مسکونی کشیده می شود به دلیل شرایط دشورای که به وجود می آید ارتش سوریه باید متر به متر پیشروی داشته باشد.

 

تقویت ارتش سوریه در جبهه شمالی حلب می تواند نتیجه مستقمی بر جنگ نبل و الزهرا داشته باشد.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه ایران باید از ظرفیت های دیپلماسی برای تحت فشار گذاشتن کشورهای حامی تروریست ها استفاده کند. در حاضر تروریست هایی که در جبهه نبل و الزهرا حضور دارند از سوی ترکیه پشتیبانی می‌شوند.

با توجه به موضوع محاضره 30 ماهه نبل و الزهرا ایران به همراهی کشورهایی چون چین و روسیه می تواند یک جبهه بین اللمی علیه تهاجم به این دو شهر تحت محاصره تشکیل دهد.

علاوه بر این بهره گیری از ظرفیت‎‌های دیپلماسی عمومی برای متوجه کردن مردم دنیا به آنچه که در نبل و الزهرا اتفاق می افتد می تواند به صورت مستقیم بر کشورهای حامی تروریست های تکفیری به ویژه ترکیه اثر بگذارد.

چه آنکه علوی های ترکیه یکی از اقلیت های پرشمار در این کشور به حساب می آید ، کشیده شدن اعتراضات به داخل ترکیه در واکنش به سیاست های دولت اردوغان در حمایت از تروریست های مهاجم به مناطق شیعه نشین این دو شهر به طور قطع، بر کمک های آنکارا از این تروریست ها هر چند به صورت مقطعی اثر گذار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها