کد خبر: ۲۷۲۷۱
زمان انتشار: ۱۶:۱۰     ۲۹ آبان ۱۳۹۰
یکی از رهبران علوی سوریه در گفتگو با فارس:
محمد عباس از رهبران برجسته علویان سوریه معتقد است کسانی که علیه سوریه توطئه می کنند، مانند اختاپوسی هستند که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد حمایت قرار گرفته اند.

دکتر محمد عباس از رهبران برجسته علوی در سوریه به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاری فارس در رابطه با موقعیت استراتژیک سوریه و هدف دشمنان از توطئه در نظام این کشور و هدف گرفتن اتحاد ملی آن  گفت: سوریه از دیرباز کشوری مهم و استراتژیک بوده و بدلیل موقعیت تجاری و جغرافیایی همواره از سوی دشمنان به عنوان یک کشور مهم مطرح بوده است و همین امر سبب شده که سوریه بعنوان یک نقطه مرکزی و استراتژیک مهم در میان کشورهای منطقه بشمار آید.

محمد عباس در ادمه تأکید کرد: این مساله سبب شده که طرف های مختلف تلاش کنند که بر این کشور سیطره یابند و در این میان، برخی شکست خورده اند و برخی نیز موفق شده اند. سوالی که اکنون بیش از هر چیز به ذهن خطور می کند اینکه چرا از میان کشورهای زیاد منطقه سوریه تا این حد مورد توجه دشمنان قرار گرفته است.

سوریه یکی از پایگاه های ایستادگی و مقاومت است

به گفته این رهبر علوی، در پاسخ به این سوال می توان گفت که از چهار قرن پیش تاکنون سوریه بعنوان یکی از کشورهای مهم و استراتژیک در زمینه توطئه های استعماری قرار داشته است زیرا این کشور همواره علم و پرچم عربیت و نیز قلب تپینده عرب را به اهتزاز در آورده است. در نتیجه این کشور تبدیل به یکی از پایگاههای ایستادگی و مقاومت شده است و با وجود تمام تلاش های بیگانگان هیچ گاه در این زمینه سستی به خرج نداده است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت اینکه سوریه صرفاً به پایداری و مقاومت اکتفا نکرده بلکه در این زمینه بطور عملی چه در خاک خود و چه خارج از خاک این کشور به حمایت از مسئله مقاومت پرداخته است . بعنوان مثال می توان به جنگ لبنان در سال 1982 و یا مسئله
بغداد و توطئه های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد.

عباس در ادامه با بیان اینکه "سوریه به خودی خود یک کشور محور مقاومت بشمار می رود و همواره تلاش کرده تا در خط مقدم
مقاومت قرار گیرد"، تصریح کرد: درست است که سوریه همواره از مقاومت حمایت می کند اما در عین حال خود نیز کشوری است که به مقاومت همت گماشته و از پایه های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی محسوب می شود. این مساله از سوی حامیان مقاومت چه در لبنان، فلسطین و یا حتی عراق همواره مورد تایید قرار گرفته است.

سوریه هرگز بر سر منافع ملی چانه زنی نمی کند

این رهبر علوی سوی در ادامه تأکید کرد: نباید فراموش کرد که پایبندی سوریه به مسئله مقاومت اسلامی و ایستادگی در مقابل تمام توطئه های استکباری با انجام مذاکرات مستقیم و غیر مستقیم از جمله مذاکرات مادرید با اسرائیل قابل انکار نیست و این دلیلی بر کاستی و یا سستی موضع سوریه در قبال مقاومت محسوب نمی شود.

وی افزود: می بینیم که تاکنون با وجود تمام تبلیغات منفی از سوی کشورهای غربی سوریه حتی از یک وجب از خاک خود در این زمینه چشم پوشی نکرده است. این مسائل حاکی از این  است که سوریه هرگز بر سر مسائل ملی خود چانه زنی نکرده و به تمام مسائل اسلامی و انسانی پایبند است.

عباس گفت: می توان دریافت که سوریه کشوری است مقاوم ، پایدار که همواره در مقابل توطئه های استکباری با تمام قوا قد علم کرده و هرگز به دشمنان امت اسلامی و عربی اجازه نداده که عرضه اندام کنند. 

توطئه گران علیه سوریه اختاپوس آمریکا و اسرائل هستند

محمد عباس در رابطه با گروه ها و کشورهای توطئه گر علیه سوریه گفت: به عقیده من کسانی که علیه سوریه و وحدت ملی این کشور توطئه می کنند به مثابه اخطاپوسی هستند که از سوی آمریکا و حامیان آن از جمله رزیم صهیونیستی مورد حمایت قرار گرفته اند زیرا آمریکا و همپیمانان آن بدنبال سیطره بر منابع نفتی منطقه هستند.

اردوغان در قبال سوریه خیانت کرد و موضعی اسرائیلی گرفت

این رهبر علوی سوری در ادامه اظهارداشت: بطور خلاصه می توان گفت که ایالات متحده آمریکا در راستای حمایت از منافع اسرائیل با هماهنگی کشورهایی از جمله انگلیس و فرانسه می کوشد تا به جهان عرب و امت اسلام ضربه زند برکسی پوشیده نیست که هم پیمانان غرب در منطقه نیز بطور آشکار از آنها حمایت می کنند. بعنوان مثال می توان به گروه چهارده مارس و یا حتی شخص اردوغان در این زمینه اشاره کرد چرا که بسیاری از گروههای حاضر و یا حتی شخص اردوغان به وعده های خود در قبال سوریه خیانت کرده و موضع مخالف اتخاذ کرده اند.

ترکیه بدنبال برهم زدن ثبات و امنیت سوریه است

وی افزود: می توان نتیجه گرفت که  این گروهها همان دشمنان سوریه هستند که با برگزاری کنفرانس های مختلف و یا فعالیت های اینچنینی بدنبال برهم زدن ثبات سوریه و امنیت و وحدت ملی این کشور هستند.

محمد عباس تصریح کرد: البته این مساله از دید هیچ کس پنهان نیست زیرا مسئولان ایالات متحده در قبال سخنان و یا اعلام مواضع خود همواره بدنبال برهم زدن وحدت ملی سوریه و ایجاد نا امنی در این کشور بوده اند و این مساله بر هیچ کس پوشیده نیست.

 این رهبر علوی در پایان خاطرنشان کرد: این امر سبب شده که مسئولان ایالات متحده و همپیمانانش دست به ریا و نفاق سیاسی بزنند و بکوشند که به هرقیمتی که شده سوریه را کشوری نا امن و فاقد هرگونه نظام و قانونمندی نشان دهند که تاکنون موفقیتی کسب نکرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها