کد خبر: ۲۶۹۲۲۰
زمان انتشار: ۲۳:۲۱     ۲۰ آبان ۱۳۹۳
رئیس مجمع واردات گفت: همچنان ورود خودروهایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ممنوع است اما خودروهای با این حجم موتور که میزان مصرف آنها ۶ لیتر یا کمتر از ۶ لیتر باشد، بدون مانع است؛ مگر اینکه نیاز ارزی کشور به نحوی باشد که نیازی به واردات این کالاها هم نباشد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ محمد حسین برخوردار درباره ارائه مجوز انحصاری واردات برخی کالاها توسط وزارت صنعت گفت: مجمع واردات اگر مجوز انحصاری به یک شرکت برای واردات کالایی داده شود را قبول ندارد و اگر انحصار واردات در اختیار یک شرکت باشد، کاری زشت و رانت خواری است.

رئیس مجمع واردات درمورد آخرین تصمیمات برای واردات خودرو به کشور گفت: همچنان ورود خودروهایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ممنوع است اما خودروهای با این حجم موتور که میزان مصرف آنها ۶ لیتر یا کمتر از ۶ لیتر باشد، بدون مانع است؛ مگر اینکه نیاز ارزی کشور به نحوی باشد که نیازی به واردات این کالاها هم نباشد.

وی اضافه کرد: خودروسازان باید در جهتی اقدام کنند که کیفیت خود را ارتقا دهند و سطح مصرف را پائین بیاورند تا خودرویی مطابق با شان کشور تولید کرده و بفروشند. از سوی دیگر، فقط تولید یک محصول مهم نیست بلکه رضایت مشتری، صدمات احتمالی پس از مصرف آن در جامعه، ایمنی، هزینه های پس از خرید و غیره نیز مهم است و تولیدکنندگان خودرو در کشور باید به این موضوع اهمیت دهند.

برخوردار عنوان کرد: البته در چند سال اخیر تحت تحریم‌های سختی قرار گرفته بودیم اما در حال حاضر خودروسازان برنامه هایی برای ارتقای کیفی تولیدات داخلی همراه با مدل‌ها و ایمنی بیشتر را در دستور کار خود قرار داده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها