کد خبر: ۲۶۶۶۰۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۱۰ آبان ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، سال اولی که حسین فرکی به فولاد خوزستان رفت، سروش رفیعی خیلی کم به بازی گرفته می‌شد به‌طوری‌که 346 دقیقه به او در تمام مدت لیگ فرصت رسید، آن هم در 17 مسابقه یعنی کمتر از 4 بازی کامل. رفیعی در همین زمان کم یک گل زد و یک پاس گل داد اما لیگ سیزدهم شرایط به طور کلی برایش فرق کرد. دیگر او یک بازیکن تعویضی نبود که 20-15 دقیقه در هر بازی فرصت پیدا کند. رفیعی به جای 17 بازی در 29 مسابقه حاضر بود که آن یک بازی را هم به دلیل سه اخطاره شدن از دست داد. جمع دقایق حضورش در زمین 1353 دقیقه شد، 3 گل زد و 3 پاس گل هم داد.

هافبک فولاد روند رو به رشدی را طی می‌کرد و همین هم از او یک بازیکن کلیدی و تاثیرگذار ساخت. او حالا در غیاب بختیار رحمانی وظایفش بیشتر و مسوولیتش سنگین‌تر شده است و شاید به همین دلیل هم بازی‌اش بیشتر به چشم می‌آید. بدون تردید شماره هفت فولاد موثرترین بازیکن اسکوچیچ است. او در تمام 13 هفته بازیکن ثابت تیمش بود و فقط در دو بازی تعویض شد، آن‌هم در دقیقه 89 بازی دوم با پرسپولیس و دقیقه 87 بازی با استقلال که به ترتیب جای خود را به رضا احمدی و شهاب کرمی داد. در واقع او از یک بازیکن نیمکت‌نشین به یک بازیکن ثابت و کلیدی تبدیل شد. سروش رفیعی در 13 بازی 7 گل زده که چهار گل آن سه امتیازی بوده است؛ یعنی 12 امتیاز از 24 امتیاز فولاد، به عبارت ساده‌تر نصف امتیازهای این تیم به نام این بازیکن بوده است.

اما یک نکته جالب دیگر، رابطه مستقیم گل‌های او با 15 دقیقه‌های آخر بازی‌های فولاد است. شاگردان اسکوچیچ بیشترین گل‌های‌شان را در 15 دقیقه آخر زده‌اند (6 گل) که چهار گل آن را سروش رفیعی زده است. این آمار و تکرار آن توسط این بازیکن نه‌تنها اتفاقی نیست بلکه چند دلیل دارد که به دو مورد آن اشاره می‌کنیم. اول اینکه رفیعی در شرایط جسمانی خوبی قرار دارد و در تمام 90 دقیقه می‌تواند در خدمت تیمش باشد و دوم به تدابیر تاکتیکی سرمربی برمی‌گردد که فشار حملات را در 15 دقیقه پایانی بیشتر می‌کند. شاید سروش رفیعی را از همین الان بتوان در تیم منتخب فصل جا داد به شرطی که همین روند را ادامه دهد. او تا امروز اخطار نگرفته و بعید هم نیست که بتواند بدون آنکه سه اخطاره شود، در تمام بازی‌ها به میدان برود. فولاد به عنوان قهرمان فصل گذشته و یکی از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا روی آمادگی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده است. جدول زیر عملکرد او را در دو فصل گذشته نشان می‌دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها