کد خبر: ۲۶۵۳۱۳
زمان انتشار: ۱۶:۳۸     ۰۶ آبان ۱۳۹۳
با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران مقدمات ایجاد 8000 فرصت شغلی در استان تهران فراهم شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ حمیدرضا خانپور - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران - در این مراسم ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه توسعه فعالیت‌های آموزشی و آموزشهای منجر به ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان تهران به وجود آید.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با داشتن بیش از 6000 استاندارد شغلی کار آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را بر عهده دارد و براساس دستور ویژه وزیر کار به این سازمان درباره آموزشهای منجر به اشتغال پایدار، شناسایی مشاغل جدید را بر مبنای استانداردهای کشور و منطقه دنبال می کند.

خانپور گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده کارآفرینان را شناسایی کردیم و تفاهم نامه‌هایی نیز در این راستا منعقد شده است و امیدواریم امروز با همکاری بنیاد و امضای این تفاهم نامه اشتغال 8000 نفر از جوانان جویای کار در استان تهران را در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ادامه داد: در این تفاهم نامه بحث اجرای آموزش‌های مهارتی را در راستای ایجاد مشاغل پایدار دنبال می‌کنیم که آموزش در مناطق محروم، زندان‌ها، پادگان‌های نظامی و انتظامی و محیط‌های تحت پوشش دستگاه‌های مختلف را شامل می‌شود.

وی از رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، فرش دستباف و تابلوفرش، آموزش غواصی و ورزش‌های هوایی، ماهیان زینتی و پرندگان زینتی به عنوان رشته‌های مورد نظر برای اجرای این طرح نام برد.

خانپور همچنین از اعطای مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران خبر داد و گفت: با برنامه ریزیهایی که صورت گرفته درصددیم تا آموزش‌ها را به سمت بازار محور ببریم تا افراد با دنیای واقعی کسب و کار آشنا شوند.

به گفته وی، زمانی در کشور با بحران افراد فاقد مدرک تحصیلی روبرو بودیم و امروز این موضوع بر عکس شده و بحران اشتغال در مورد دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان را داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها