کد خبر: ۲۶۱۳۸۱
زمان انتشار: ۲۱:۲۵     ۲۴ مهر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، اگر بخواهیم برای بررسی حضور بازیکنان خارجی و کیفیت فنی آنها یک جامعه آماری درست کنیم و براساس آمار و شواهد در این باره با هم بحث کنیم شک نداشته باشید به نتایج فاجعه‌باری می‌رسیم.

باشگاه‌های ما در خرید بازیکنان خارجی نه تنها کارنابلد و غیرمتخصص هستند که بسیار هم «بی‌سلیقه» تشریف دارند چراکه عموماً سراغی از بازیکنان درجه 3 خارجی می‌گیرند، به ویژه بازیکنانی که در کشورهای خود هم تیم پیدا نمی‌کنند.

در این خصوص مشهور است که می‌گویند خریداران بازیکنان خارجی گاهی وقت‌ها به اشتباه و گاهی اوقات عمداً بازیکنانی را می‌خرند که به درد نخورند! البته در این میان پیش آمده که باشگاه‌ها خوش‌سلیقه هم بوده‌اند. مثل خرید نیلسون در پرسپولیس یا پیش از او ایمون زاید که در آن دربی معروف برای تیمش شاهکار کرد.

از این بازیکنان تأثیرگذار خارجی اما در فوتبال ایران به ندرت پیدا می‌شوند. خود این بازیکنان یا واسطه‌هایشان هم بی‌تقصیرند چون اگر باشگاه‌ها سلیقه داشته باشند هیچ وقت کاری نمی‌کنند تا برای یک یا چند خرید نامناسب، هزینه‌ای روی دست باشگاه بگذارند. این روزها وقتی خبر خرید بازیکنان خارجی را در پرسپولیس می‌شنویم باور کنید تن و بدنمان می‌لرزد. چند بار از صبح با خودمان گفتیم یعنی می‌شود که باشگاه در این زمینه باسلیقه باشد یا اشتباهات گذشته را تکرار نکند؟ یعنی می‌شود بازیکنی در حد و اندازه‌های نیلسون وارد پرسپولیس شود؟ پرسپولیس، خود استاد خریدن بازیکنان خارجی از رده خارج و مهره‌های سوخته است.

فراموش نمی‌کنیم ایامی که پرسپولیس با خرید چنین بازیکنانی چه دردسرهایی در کمیته انضباطی فیفا کشید و چه جرایمی به این باشگاه تعلق گرفت. یادمان نمی‌رود برای خرید این بازیکنان خارجی چه پول‌هایی از جیب بیت‌المال به باد فنا رفت و هیچ‌کس هم در این باره پاسخگو نشد! اگر سر سوزنی دلمان برای این پول‌ها که متعلق به مردم و دولت است می‌سوزد باید به فکر باشیم و البته کمی هم خوش‌سلیقه. نخست اینکه تا جایی که امکانش هست از نیروهای داخلی استفاده کنیم اما وقتی چاره‌ای نیست و باید بازیکن خارجی بخریم خوبش را بخریم. لطفاً دست روی هر بازیکن بنجلی نگذارید. فکر کنید این پول‌ها مال شما هم هست. دکترین شما آن مثال معروف مال مفت و دل بی‌رحم نباشد. بیخودی پول را برای برخی اهدافی که ما می‌دانیم و شما، دور نریزید. به فکر تیم باشید. به فکر تیمی که تا امروز خوب نتیجه نگرفته و باید در چند پست تقویت شود. اگر بازیکن خارجی می‌خرید یک چیزی لااقل بخرید در مایه‌های نیلسون و زاید.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها