کد خبر: ۲۵۴۰۷
زمان انتشار: ۱۷:۱۷     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
روزنامه لس‌‌آنجلس تایمز امروز در گزارشي نوشت: با وجود تهدیدهای هفته‌های اخیر در مورد تحریم بانک مرکزی ایران، مقامات دولت آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که اعمال چنین تحریم‌هایی بازار نفت را دستخوش اختلال کرده و درنتیجه به اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی لطمه خواهد زد.
به گزارش "سياست نامه" اين عقب نشيني و شکست در حالي است که مقامات غربي طي روزهاي اخير در يک عمليات جنگ رواني مشترک بحث حمله به ايران را مطرح کرده اند.

اين روزنامه آمريکايي در ادامه خبر خود مي نويسد: با وجودیکه مقامات دولت آمریکا گفته‌اند ایران باید در مورد این توطئه پاسخگو بوده و مورد مجازات قرار بگیرد ولی موضوع تحریم بانک مرکزی ایران به خاطر پیامدهای منفی آن در بازار نفت و تاثیرش بر اقتصاد جهانی کنار گذاشته شده است.

لس‌آنجلس تایمز می‌افزاید این تغییر در موضع سیاستمداران آمریکایی به خوبی نشان می‌دهد که در شرایط نابسامان اقتصاد جهانی آنها تا چه حد ناگزیرند اقدامات خود را علیه ایران با در نظر گرفتن پیامدهای اقتصادی آن تنظیم کنند.

این روزنامه‌ در ادامه با اعتراف به شکست تحريمها عليه کشورمان مي افزايد: به نظر می‌رسد که مقاومت و مخالفت سایر دولت‌ها با تحریم بانک مرکزی ایران عامل مهمی در تغییر موضع آمریکا بوده است.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز همچنين مي نويسد: نرمش دولت آمریکا در این زمینه باعث شده که سایر کشور‌ها نیز از اتخاذ مجازات‌های شدید علیه ایران پرهیز کنند. یک دیپلمات غیر آمریکایی می‌گوید: «در شرایطی که خود آمریکا حاضر نیست اقدامات سختگیرانه‌تری را به اجرا بگذارد چرا ما باید با ایران سرشاخ شویم.»

گفتني است آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده قرار است گزارش جدید خود را درباره برنامه‌های هسته‌ای کشورمان منتشر کند و فشارهاي دول غربي از جمله آمريکا طبق سنوات گذشته براي تاثير گزاري بر اين گزارش رو به فزوني نهاده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها