کد خبر: ۲۴۹۵۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آمریکا پشت پرده ممنوع‌‌التحصیل شدن دانشجویان ایرانی در نروژ است، گفت: مجلس مشکلات به وجود آمده برای دانشجویان ایرانی در نروژ را پیگیری می‌کند.
به گزارش پایگاه 598، فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، پیرامون مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان ایرانی در نروژ گفت: بسیار جای تعجب است که دولت و کشور نروژ با تعدادی از دانشجویان که هدفی جز علم آموزی ندارند اینگونه برخورد کند و آنها را با بهانه‌های واهی از ادامه تحصیل منع کند.
 
وی با بیان اینکه آمریکا به نوعی پشت پرده ممنوع‌التحصیل شدن دانشجویان ایرانی در نروژ است، تصریح کرد: آمریکا همیشه با کشورهای مستقل از جمله کشور سرافراز ما دشمنی کرده است و تلاش می‌کند هرجایی می‌تواند مانع پیشرفت و توسعه ما باشد. مسلما ماجرای دانشجویان ایرانی در نروژ هم به دنبال سیاست‌های استکباری آمریکا است.
 
بشیری تصریح کرد: پیشرفت و تولید علم یکی از مباحثی است که آمریکا همواره تلاش کرده در کشور ما محقق نشود و در این رابطه هرکاری توانسته انجام داده‌ است از ترور دانشمندان ما گرفته تا تحریم‌های مختلف. آمریکا یک چهره منطقی و زیبا از خود نشان می‌دهد ولی در عمق و پشت چهره‌اش کینه، دشمنی و خصم است. البته مردم در کشور ما به خوبی با چهره واقعی آمریکا آشنا هستند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس حتما مشکلات به وجود آمده برای دانشجویان ایرانی در نروژ را پیگیری می‌کند، مجلس و دولت باید در کنار هم با اقتدار برای حفظ منزلت دانشجویان و شهروندان ایرانی خارج از کشور و حل مشکلات آنها تلاش کنند و اجازه ندهند به آنها بی‌مهری شود.
 
نماینده مردم پاکدشت در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم هرچه زودتر مشکلات دانشجویان ایرانی در نروژ برطرف شود و ما تمام تلاش خود را برای این کار انجام خواهیم داد. ان‌شاءالله هرروز شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم و دانشجویان و محققان ما در ایران هر روز بتوانند قله‌های علمی دنیا را فتح کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها