کد خبر: ۲۳۴۷۳
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۲۵ مهر ۱۳۹۰
حضرت آیت الله نوری همدانی، پیوند و عشق ملت و رهبری را طرفینی توصیف کرد و با بیان اینکه دشمنان از این موضوع در هراس هستند، قیام مردم اروپا علیه حاکمان را نشانه باطل بودن این حکومت ها دانست.

به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر دوشنبه در دیدار با مربیان استانی طرح شجره طیبه صالحین، جهاد را رکن و پایه اصلی عزت و عظمت اسلام و مسلمانان دانست و تاکید کرد: هر فرهنگ و جامعه ای که دارای روحیه جهادی باشد عزیز است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تفاوت های جهاد در عرصه جنگ نرم و سخت، ابراز داشت: جهادگران در هر عرصه ای باید شجاع باشند و با صلابت و استقامت گام بردارند و در مقابل ترفندهای ریز و درشت دشمنان ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی مردم ما با گام برداشتن در مسیر جهاد اسباب عزت و اقتدار کشور را فراهم کرده اند، عنصر ایمان را از کارآمدترین عناصر در موفقیت انسان دانست و اظهار داشت: نخستین شرط بسیجی بودن، داشتن ایمان و اعتقاد راسخ به ارزش های انقلابی و بصیرت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اسلام، مردم و ولایت فقیه را سه رکن مهم انقلاب اسلامی ارزیابی و تصریح کرد: امام راحل با به میدان آوردن اسلام ناب، استکبار و استعمار را کنار زدند و استقلال و آزادی را برای ملت به ارمغان آوردند.

وی با تاکید بر اینکه آثار امام راحل باید کتب بالینی مردم به ویژه نسل جوان باشد، گفت: حاصل تجارب گرانبهای بنیانگذار کبیر انقلاب در این آثار گردآوری شده است، از این رو نسل جوان باید با تامل در آثار ایشان، از امام راحل درس بگیرند.

این مرجع تقلید بیدار کردن و ساختن مردم را کار مهم دیگر امام راحل دانست و با بیان اینکه ملت ایران همواره با انقلاب بوده و هستند، تاکید کرد: امروز دشمنان از پیوند و عشق ملت با انقلاب، ولایت فقیه و رهبری می ترسند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: این مساله برخلاف چیزی است که در کشورهای مختلف و شهرهای اروپایی می گذرد و دولتمردان و حاکمان مردم را دزد و غارت گر می نامند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه عشق و علاقه ملت و رهبری طرفینی است، بیان داشت: در نظام اسلامی هم مردم به ولی فقیه و مقام معظم رهبری علاقه دارند و هم رهبری به مردم علاقه دارند.

وی نقش مردم را در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی برجسته توصیف و اضافه کرد: امام همواره مسؤولان را به خدمت رسانی به مردم سفارش می کردند و مردم نیز باید همیشه در صحنه باشند چراکه بقای انقلاب به حضور مردم در صحنه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی، خلأ رهبری در قیام های مردمی منطقه را متذکر شد و تاکید کرد: اگر انقلابیون رهبری آگاه و شجاع داشتند امروز به مراتب پیشرفت بیشتری در مسیر کار خود داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توطئه اخیر آمریکا در اتهام به ایران را مورد اشاره قرار داد و با کودکانه توصیف کردن آن، خواستار هوشیاری آحاد مردم در برابر فتنه های زمان شد.

این مرجع تقلید همچنین در پایان با تجلیل از هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبری معظم انقلاب اسلامی در هر سفر و برنامه ای که دارند چشم فتنه ها را کور می کنند و همه باید امروز پیرو ایشان باشیم و دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها