کد خبر: ۲۳۲۲۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۰۳ تير ۱۳۹۳
ارائه تحلیل مشابه هاشمی رفسنجانی با غرب درباره بحران عراق:
برفرض که جناب هاشمی واقعا به چنین تحلیلی رسیده اند! اما باید از ایشان پرسید که با کدام عقل سیاسی چنین نظری را در یک دیدار خارجی مطرح میکنید؟ آیا نمیدانید ارسال پیام اختلاف مسئولین به خارج از کشور، موجب تضعیف دولتی خواهد شد که با حمایت کامل خودتان تشکیل شده است؟

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، گویا داستان سازهای مخالف جناب هاشمی پایان ندارد و قرار نیست که کلاغ سیاه این قصه به خانه اش برگردد. این که مبنای رفتارهای ایشان ضرب المثل معروف خالِفْ تُـعْرَف (مخالفت کن تا مشهور باشی) است یا واقعا اجتهاد و تحلیلشان از وقایع این چنین است را قضاوت نمی کنیم اما باید کسی به ایشان متذکر شود که اگر الفبای سیاست را بدانید، درک میکنند که این ساز مخالف زدن ها چه عواقبی خواهد داشت.

اگر از سخنانشان درباره لبنان و سوریه و... بگذریم، همین چند روز گذشته بود که جنابشان در دیدار فرستاده زلاندنو (*) مسایل اخیر عراق را اختلافات مذهبی دانسته و در تحلیلی مشابه با تحلیل اوباما گفته اند: "در عراق اختلافات مذهبی رنگ خون گرفته."

این درحالی است که رهبر انقلاب و رییس جمهور کشور تاکید دارند که رخدادهای عراق را نباید آنگونه که آمریکا میخواهد، یک اختلاف مذهبی تلقی کرد. چرا که آنچه روی میدهد جنگ شیعه و سنی نبوده و در واقع جنگ مردم عراق با نظام سلطه است که پسمانده های رژیم بعث و عناصر تکفیری را به بازی گرفته اند.

برفرض که جناب هاشمی واقعا به چنین تحلیلی رسیده اند –که از مزایای نظام ولایت فقیه آن است که نظری را حتی خلاف نظر رهبر، سانسور و بایکوت نمیکند- اما باید از ایشان پرسید که با کدام عقل سیاسی چنین نظری را در یک دیدار خارجی مطرح میکنید؟ آیا نمیدانید که از عوامل قدرت یک دولت و نظام، همصدایی و تکصدایی آن در مسایل بین المللی است؟ آیا نمیدانید که وزیرخارجه زلاندنو، نظرات شخصی جنابعالی را به عنوان موضع جمهوری اسلامی تلقی نمیکند؟ آیا نمیدانید ارسال پیام اختلاف مسئولین به خارج از کشور، موجب تضعیف دولتی خواهد شد که با حمایت کامل خودتان تشکیل شده است؟ آیا الفبای سیاست را فراموش کرده اید...

*زلاندنو یا نیوزلند، کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
ارسال نظرات
ابومحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
۱۳
۲
مقصر خودمانیم چون زمانیکه ایشان نه سواد علمی لازم را داشت نه ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
۱۳
۲
امام خمینی:
هان ای عزیز فصل جوانی به هوش باش
در پیری از تو هیچ نیاید به غیر خواب
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۳
۱۰
۲
کسانی از نزدیکان ایشان این موارد را به او متذکر شوند.
پاسخ
حسین ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۳
۱۵
۲
امان ازخودبینی وخود برتربینی
پاسخ
رضا
-
۱۰:۵۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۳
۱۵
۲
"آیا نمیدانید که از عوامل قدرت یک دولت و نظام، همصدایی و تکصدایی آن در مسایل بین المللی است؟"

اتفاقا ایشون دنبال همین هست که به بیرون یه جوری برسونه که نظام ما همصدایی نداره و با هم اختلاف داریم.
اتفاقا ایشون از قصد برای اینکه به خارج نشون بده که من با رهبر فرق میکنم اینجور اظهار نظر میکنه و براش قدرت دیپلماتیک کشور محلی از اعراب نداره.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها