کد خبر: ۲۱۵۹۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۰۳     ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان این‌که مسئله غربی‌ها با ایران تنها انرژی هسته‌ای نیست و غربی‌ها با هر پیشرفتی در ایران مخالف هستند ابراز داشت: آنان خواهان این امر هستند که ایران ضعیف و عقب افتاده باشد تا نتواند در مقابل دشمن مقاومت کند و در نهایت تسلیم شود.

قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری همایش«فناوری هسته‌ای» بیان کرد: حکایت برنامه هسته‌ای حکایت بگو «الف» است که چنانچه بگوییم باید تا «ی» برویم.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان این‌که مسئله غربی‌ها با ایران تنها انرژی هسته‌ای نیست و غربی‌ها با هر پیشرفتی در ایران مخالف هستند ابراز داشت: آنان خواهان این امر هستند که ایران ضعیف و عقب افتاده باشد تا نتواند در مقابل دشمن مقاومت کند و در نهایت تسلیم شود.

قدیری ابیانه ادامه داد: ایران باید از حقوق خود دفاع کند و به هیچ وجه از حقوق خود عقب ننشیند اما آماده شفاف سازی نیز باشد کما این‌که تاکنون چنین بوده است و مذاکرات هسته‌ای نمونه این شفاف سازی‌ها است و باید بدانیم که هدف آمریکا شکستن مقاومت در ایران است.

وی بزرگ‌ترین دستاورد این مذاکرات را اثبات دشمنی آمریکا با ایران ارزیابی کرد و بیان داشت: اثبات دشمنی آمریکا با ایران موجب انسجام و تقویت قدرت ملی در مقابل توطئه‌های دشمن خواهد شد.

سفیر سابق ایران در استرالیا با تاکید بر این‌که غربی‌ها بیشترین ضربه را از تحریم ایران خواهند خورد یادآور شد: طبق گزارشاتی که غربی‌ها منتشر کرده‌اند غربی‌ها روزی دو میلیارد دلار از تحریم ایران ضرر می‌بینند و ان به معنای ۷۰۰ میلیارد دلار در سال است. این در حالی است که درآمد نفتی ایران در شرایط غیر تحریم حدود ۷۰ میلیارد دلار است و این یعنی غربی‌ها ۱۰ برابر خسارت می‌بینند.

وی ادامه داد: چنانچه آنان ببینند در ایران مقاومت ادامه دارد و شکسته نمی‌شود و بدانند که ایران تحریم‌ها را بستری برای مقاومت می‌داند آنگاه تحریم‌ها برداشته خواهد شد.

وی با بیان این‌که آشنایی مردم با خصومت دشمن و تحریم‌های آنان می‌تواند فرهنگ مصرف را اصلاح کند گفت: مشاهده پیروزی ایران در این جنگ اقتصادی، الگویی خواهد بود برای سایر ملت‌ها به این معنا که آنان نیز می‌توانند در مقابل تحریم‌ها و فشارها مقاومت کنند.

سفیر سابق ایران در استرالیا در ادامه در خصوص نقش دانشجویان در پیش برد اهداف برنامه هسته‌ای افزود: تعداد دانشجویان ایران بیش از چهار میلیون نفر است و طبیعتا دانشجو و دانشگاه یعنی راه حل؛ بنابراین چنانچه خواهان پیشرفت علم در کشور هستیم باید به علم آموزی اهمیت مضاعفی داده شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک با تاکید بر این‌که دانشجو باید خود را مسئول تحقق چشم انداز ۱۴۰۴ بداند یادآور شد: دانشجو مخاطب اصلی ابلاغیه ۱۴۰۴ است. نحوه تحصیل دانشجویی که خود را صورت مسئله می‌داند با دانشجویی که خود را بخشی از راه حل می‌داند متفاوت است.

وی ابراز داشت: بنابراین باید نگاه‌ها در دانشگاه اصلاح شود؛ اما این در حالی است که دانشگاه‌ها نیروهای کارآفرین به جامعه ارائه نمی‌دهند.

قدیری ابیانه در پایان گفت: برگزاری برنامه‌هایی برای فناوری هسته‌ای در صورتی‌که هدفمند باشد تاثیر خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است همایش ملی «حماسه استقامت» در تاریخ ۲۷ فروردین ماه سال جاری توسط سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی در دانشگاه پیام نور مشهد برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها