کد خبر: ۲۱۴۲۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
چین روز یکشنبه به دیدار جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا با دو نماینده سابق هنگ کنگ اعتراض کرد و از آمریکا خواست از مداخله در امور هنگ کنگ خودداری کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزی خبر، سخنگوی دفتر کمیسیر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ اعلام کرد امور هنگ کنگ امور داخلی چین محسوب می شود و پکن با مداخله در امور داخلی این کشور به هر شکلی مخالف است.وی این اظهارات را در واکنش به دیدار روز جمعه معاون رئیس جمهور آمریکا با فعالان هنگ کنگی مطرح کرد. کاخ سفید اعلام کرد دو فعال هنگ کنگی در سفر دو هفته ای به آمریکای شمالی با جو بایدن دیدار و درباره آزادی مطبوعات در هنگ کنگ ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از هنگ کنگ ، سخنگوی دفتر کمیسر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ با رد اظهارات این دو فعال اعلام کرد از هفده سال پیش و از زمان قرار گرفتن دوباره هنگ کنگ تحت حاکمیت چین شهروندان هنگ کنگی از آزادی و حقوق دموکراتیک برخوردارند .

وی از آمریکا خواست در ارتباط با مسائل مربوط به هنگ کنگ محتاطانه برخورد کند و درحالی که هنگ کنگ برهه حساس اصلاحات سیاسی را پشت سر می گذارد از مانع تراشی در مناسبات چین و هنگ کنگ خودداری ورزد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها