کد خبر: ۲۱۱۳۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
استراتژیست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی:
رئیس‌ امور سیاسی و نظامی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد که به محض اینکه ایران به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند، منطقه نیز هسته‌ای می‌شود و ادامه داد سوریه مرده است فقط هنوز تاریخ تدفین مشخص نیست.
به گزارش پایگاه 598، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، «آموس گیلاد» رئیس امور سیاسی-نظامی وزارت جنگ اسرائیل هشدار داد که ایران می‌تواند رقابت تسلیحاتی در جهان عرب آغاز کند.

وی ادامه داد به محض آنکه ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کند، مصر سلاح هسته‌ای خود را به وجود می‌آورد و عربستان سعودی نیز یک بمب هسته‌ای از پاکستان خریداری می‌کند.

گیلاد این اظهارات را در کنفرانس موسسه سیاست و استراتژی در مرکز چند رشته‌ای «هرتزلیا» بیان کرد و گفت: اعراب تاب اینکه ایرانی‌ها بمب داشته باشند را نمی‌آورند. از لحظه‌ای که ایران به بمب دست پیدا کند، مصر نیز منابع و قابلیت و دانش دستیابی به قابلیت هسته‌ای را خواهد داشت و سعودی‌ها نیز به دنبال خریدن بمب از پاکستان با تخفیف عضویت می‌روند.

وی مدعی شد که ایران تلاش می‌کند به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند و در گفت‌وگوهای خود با قدرت‌های جهان از این هدف خود کناره‌گیری نمی‌کند.

رئیس امور سیاسی نظامی وزارت جنگ اسرائیل تصریح کرد که بسیار ناراحت است که جامعه بین‌الملل به دنبال مکانیسم توافق موقت با ایران است. بعد از 6 ماه، 6 ماه دیگر وجود خواهد داشت و سپس شکافی در دیوار تحریم‌ها به وجود می‌آید.

رژیم صهیونیستی از توافق اولیه ایران و 1+5 بسیار خشمگین است و از قدرت بازدارندگی استفاده می‌کند و آموس گیلاد تأکید کرد: احساس رقبای ما این است که ما می‌توانیم با تمامی تهدیدات راهبردی خود روبرو شویم.

وی در خصوص سوریه نیز گفت که هیچ تهدید نظامی متوجه منطقه شمال سوریه نیست. روس‌ها، ایران و حزب‌الله با حمایت‌ از دولت اسد اجازه دادند که او برجای خود باقی بماند. هیچ دولت سوریه وجود ندارد بلکه یک رژیم سوری وجود دارد و معضلات دشوار بشردوستانه در این کشور وجود دارد. من رسماً اعلام می‌کند که سوریه فوت کرده است اما تاریخ تدفین هنوز مشخص نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها