کد خبر: ۲۱۰۰۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
آیتالله جوادی آملی در دیدار فعالان نماز دانشگاه‌های کشور:
آیتالله جوادی آملی، مرجع تقلید جهان تشیع با بیان اینکه مسئولان کاری نکنند ستون همبستگی نظام از بین برود، گفت: هر کس به ایران اسلامی خدمت کند دنیا و آخرتش تامین میشود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی صبح امروز در دیدار فعالان و یاوران نماز دانشگاه های سراسر کشور و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها که با حضور رضا فرجی دانا، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در موسسه بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، بیان داشت: مسئولان و متولیان دانشگاه ها باید نسبت به مسئله اقامه نماز توجه ویژه ای داشته باشند.
 

نماز خواندنی نیست، باید آن را اقامه کرد
 

وی افزود: نماز خواندنی نیست، اقامه کردنی است، نماز ستون دین می باشد، ستون دین را نمی خوانند، اقامه می کنند، قرآن نگفته «اقراء صلاة» قرآن فرموده این ستون را باید نگه دارید نه این که بخوانید.
 

این مرجع تقلید جهان تشیع تصریح کرد: ستون که اقامه بشود سقف خیمه را نگه می دارد، آنوقت هر کسی در زیر این خیمه قرار گیرد از هر گزندی در امان می ماند و می شود مصداق حدیث شریف «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهی‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ».
 

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: اگر نماز جلوی بدی را می گیرد، یک ارتباط دو طرفه وجود دارد، بدی هم جلوی نماز را می گیرد، پس برای اقامه نماز انسان باید اهل مراقبت بشود.
 

وی افزود: طلاب، فضلا، مسئولان و دانشجویانی که در زمینه اقامه و نگه داشتن ستون نماز فعالیت می کنند، بدانند هیچ لذتی در دنیا بالاتر از نماز نیست، زیبا ترین حالات ادبا و شعرا در آثارشان مربوط به اشک برای معبود و معشوقی است که در فراغ او بوده اند.
 

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه همواره سعی کنید با وضو باشید و نماز اول وقت بخوانید، بیان داشت: اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمود «الصلاة قرة العینی» این قرة اشک شوق است، نور چشم نیست، این اشک شوقی است که بعد از دیدار یاری که در فراغ او بوده اید امکان پذیر می شود.
 

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اشکی که عاشق بعد از دیدار معشوقی که در فراغ او بوده می ریزد اشک سرد است، همان قرة العینی که پیامبر اکرم(ص) در مورد نماز می فرماید، قرة العین به معنای نور چشم نیست و به معنای شادی و روشنی و اشک شوق است که برای وصال می ریزد.
 

آبروی کاذب این دنیا بی آبرویی صادق آخرت را در پی دارد


وی ادامه داد: بازی با زید و امر و دل بستنی که صادق نباشد سرانجامش نشاط کاذب است، کسانی که در دنیا بی جهت عزیز جامعه بودند و احترام بی جا گرفتند در قیامت ذلت بیجا برایشان ظهور می کند و عذاب می بینند.
 

این مرجع تقلید شیعیان گفت: کسانی که در دنیا آبروی کاذبی پیدا کردند در قیامت بی آبرویی آنها صادق است، کسی که عزیز بی جهت دنیا باشد ذلیل با جهت آخرت است و عذاب دارد.
 

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: ما عالمی در پیش داریم، در این عالم اگر مشغول نماز جماعت شدید سعی کنید آن را اقامه کنید و نماز برای شما قره العین باشد.
 

وی بیان داشت: در این دنیاست که انسان وسایل آخرت خودش را تهیه می کند، در این عالم نشاط صادق برای آخرت کم نیست،  هیچ چیزی در این دنیا با نقص خلق نشده است، اگر حضرت زینب (س) بعد از عاشورا فرمود: «ما رایت الا جمیلا» بر اساس دو اصلی است که در قرآن وجود دارد؛ قرآن می فرماید کل مخلوقات و هرچه خداوند آفریده زیباست.
 

نگاه ما به دنیا نباید انسان محورانه باشد

 

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: ما نباید به دنیا انسان محورانه فکر کنیم و بگوییم چه چیزی برای ما خوب است و چه چیزی برای ما بد، هیچ چیز در عالم بی نظم نیست.
 

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: اگر بنی امیه، بنی مروان، بنی عباس و همه آنها رفتند و حسین بن علی (ع) باقی ماند به دلیل طهارت ایشان و اقامه ستون دین بود.
 

وی افزود: کشور ما کشور خوبی است، کشور علی بن ابی طالب(ع) است، هر کسی به این کشور خدمت کند دنیا و آخرتش تامین است، ما به برکت قران و اهل بیت(ع) در میانه میدان مین در گلستان قرار داریم.
 

استاد برجسته حوزه علمیه در پایان یادآور شد: یک نگاهی به کشورهای منطقه بیندازید، افغانستان، پاکستان، عراق، یمن، مصر، لبنان، سوریه و لیبی، ما در این میدان جنگ و مین در گلستان قرار داریم، مسئولان سعی کنند کاری نکنند این نظام و ستون همبستگی آن را از دست بدهیم. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها