کد خبر: ۲۰۶۸۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
سید محسن میرشمسی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت:
دیروز دولت قانونی اوکراین پس از 3 ماه اغتشاش و آشوب نارنجی‌ها سقوط کرد و «يوليا تيموشنكو» که همواره بعنوان عنصر الهام‌بخش اغتشاشات در اوكراين مطرح بود، به دست اغتشاشگران از زندان آزاد شد.
«يوليا تيموشنكو» پس از کودتای نارنجی سال 2004 در اوکراین، نخست‌وزیری دولت این کشور را تصاحب کرد. 
 
وی يك فعال سياسي اوكرايني است كه در جريان کودتای مخملي اين كشور در سال 2004، در زمره رهبران كودتاچيان به شمار مي‌آمد.
 
 
کودتای نارنجی سال 2004 در اوکراین منجر به ابطال نتيجه انتخابات و روي كار آمدن غیرقانونی دولت «ويكتور يوشچنكو» شد.
 
«يوليا تيموشنكو» از سال 2005 تا سال 2010 نخست‌وزیری دولت وقت اوکراین را که در نتیجه کودتای نارنجی روی کار آمده بود، در اختیار خود داشت اما پس از روي كار آمدن دولت «ويكتور يانوكويچ» با رأی مردم، به‌دليل چندين جرم سياسي و اقتصادي محكوم شد و به زندان افتاد.
 
اغتشاشات اخیر اوكراين از سه ماه قبل كليد خورد؛ از روزهايي كه دولت «ويكتور يانوكويچ» رئيس جمهور قانونی اين كشور، از امضاي قرار تجاري با اتحاديه اروپا سر باز زد.
 
اين امتناع بلافاصله و طي جرياني مشكوك با مخالفت اپوزيسيون داخلي و خارجي اوكراين مواجه شد.
 
مخالفين ظاهراً بر امضاي توافقنامه تجاري با اتحاديه اروپا تأكيد داشتند و همچنين اين مطالبه نيز از سوي سران آنها بيان مي‌شد كه پيش‌شرط اتحاديه اروپا براي آزادي «يوليا تيموشنكو»‌ بانوي نارنجي کودتای رنگين اوكراين نيز بايد پذيرفته شود.
 
سران اغتشاشگران صحبتهاي خود را با اين بهانه به عرصه افكار عموي انتقال مي‌دادند كه وضعيت معيشتي مردم و اقتصاد اوكراين بحراني است و يگانه راه‌حل برون‌رفت از اين شرايط نيز پذيرفتن شرايط اتحاديه اروپا و امضاي توافقنامه پيشنهادي آنهاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها