کد خبر: ۲۰۱۸۶۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۸     ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از ساری، پس از حضور اعضای شورای نظارت بر دانشگاه های وزارت علوم در دانشگاه صنعتی بابل و تنش آفرینی ها و اعتراضاتی که توسط اعضای افراطی انجمن منحله اسلامی در دانشگاه صنعتی بابل صورت دادند، زمزمه هایی مبنی بر تغییر جانعلی زاده، رئیس سابق دانشگاه صنعتی بابل قوت گرفت.
 
«خبرگزاری دانشجو» نیز در خبر «رئیس دانشگاه صنعتی بابل در آستانه تغییر»که هفته گذشته منتشر کرد از تغییر بی سر و صدای رئیس دانشگاه و انتخاب واثقی امیری به عنوان رئیس جدید این دانشگاه خبر داده بود.
 
امروز و پس از حدود یک ماه از حضور هیت نظارت در دانشگاه صنعتی بابل طی حکمی از سوی فرجی دانا، سرپرست جدید دانشگاه صنعتی بابل معرفی و جانعلی زاده برکنار شد.
 
دانشگاه صنعتی بابل به عنوان بزرگترین دانشگاه صنعتی شمال کشور از لحاظ سیاسی حساس و از لحاظ علمی بسیار برجسته می باشد؛ به طوری که این دانشگاه در سال های اخیر خصوصا در زمان ریاست جانعلی زاده رشد علمی بسیاری داشته و دستاوردهای ارزشمندی در زمینه های نانو فناوری و هوا و فضا داشته است.
 
از طرفی این دانشگاه به دلیل حضور عناصر چپ افراطی در آن از لحاظ سیاسی بسیار حساس می باشد و در فتنه 88 نیز محل بسیاری از درگیری ها و تشنج ها بوده است.
 
این دوگانگی علم و سیاست در دانشگاه صنعتی بابل موجب می شود تا سرپرست جدید با مشکلات جدیدی نیز مواجه شود و این درحالی است که امروز افراطیون با این نگاه که ما جانعلی زاده را از کار برکنار کردیم، مطالباتی از رئیس جدید داشته باشند و در صورتی که رئیس جدید دانشگاه بخواهد دوباره به افراطیون چپ فضا دهد، دوباره شاهد این خواهیم بود که فضای علمی دانشگاه جای خود را به سیاست زدگی بدهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها