کد خبر: ۲۰۰۳۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
با ادامه درگیری‌ میان نیروهای مسلح عراق با تروریست‌های وابسته به القاعده در استان الانبار و موافقت کنگره آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی به عراق، برخی از منابع نزدیک به مالکی اعلام کردند بغداد ماه ژوئن آتی چهار جنگنده نوع "اف 16" از آمریکا تحویل می‌گیرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در ادامه عملیات ارتش و نیروهای مسلح عراق در استان الانبار برای پاکسازی مناطق مختلف این استان از تروریست‌های وابسته به القاعده، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور اعلام کرد که سه تن از اعضای مسلح القاعده توسط نیروهای ارتش کشته شدند که دو تن از آنان عضو گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" بودند.

در الرمادی نیز طی یک عملیات نظامی در منطقه "البوفراج" در شمال این شهر 20 تن از شبه نظامیان القاعده کشته شدند.

این در حالی است که بنا به گزارش شبکه الجزیره القاعده همچنان بر مناطق مرکزی و جنوبی شهر الرمادی سلطه دارد و باقی مناطق در الرمادی تحت کنترل نیروهای مسلح دولتی است.

در همین راستا طبق گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پی درگیری‌های اخیر در الانبار ده‌ها هزار تن از ساکنان محلی این استان از محل زندگی خود کوچ کرده و آواره شده‌اند.

از سوی دیگر برخی از منابع نزدیک به نوری مالکی، نخست وزیر عراق با اشاره به قرارداد تسلیحاتی میان بغداد با واشنگتن اعلام کردند ماه آتی میلادی اولین مرحله از این قرارداد اجرایی می‌شود و طی آن هلی کوپترهای آپاچی به عراق تحویل داده خواهد شد.

عباس البیاتی، یکی از اعضای کمیته‌ امنیت و دفاع در پارلمان عراق در این خصوص گفت: عراق قراردادی تسلیحاتی با آمریکا امضا کرده که براساس آن چهار هواپیمای جنگی با تمام ابزار و تجهیزات آن را در ماه ژوئن از آمریکا تحویل خواهد گرفت.

البیاتی که یکی از نزدیکان نوری مالکی، نخست وزیر عراق محسوب می‌شود افزود: هدف از خرید این تجهیزات تقویت نقش قدرت نظامی و امنیتی ارتش در راستای مبارزه با تروریسم و محافظت از مرزهای زمینی و هوایی عراق است.

حامد المطلق، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق و از نمایندگان "فهرست العراقیه" نیز در این خصوص گفت: تقویت قدرت ارتش و مسلح کردن آن به سلاح‌های پیشرفته امری ضروری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها