کد خبر: ۲۰۰۱۰۳
زمان انتشار: ۲۱:۱۱     ۰۵ بهمن ۱۳۹۲

رئیس پارلمان عراق ضمن تاکید بر بر لزوم پیوستن نیروهای قبایل استان الانبار به یگان‌های امنیتی ارتش، مالکی را به تک روی در اتخاذ تصمیمات متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ادغام هرچه سریع‌تر نیروهای مسلح قبایل استان الانبار به ارتش و یگان‌های امنیتی عراق را خواستار شد.

وی در ادامه نوری مالکی، نخست وزیر عراق را به "تک روی" در اتخاذ تصمیم‌های مهم این کشور متهم کرد و گفت: آنچه که امروز در استان الانبار اتفاق می‌افتد تنها به نفوذ القاعده در این استان محدود نمی‌شود بلکه بیانگر دیدگاه حقیقی قبایل استان الانبار است که با سیاست‌های دولت عراق علیه قبایل این استان مخالفند.

النجیفی افزود: ما جزئی از مشکل نیستیم و تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم جزئی از راه‌حل مشکلات عراق باشیم و تلاش می‌کنیم که پیامدهای منفی و ضرر و زیان‌ها را کاهش دهیم و به یک توافق داخلی میان گروه‌های مختلف عراقی دست پیدا کنیم.

رئیس پارلمان عراق همچنین از سیاست‌های نوری مالکی انتقاد کرد و گفت: ما از اقدامات یک‌جانبه و تک روی‌های مالکی به شدت ناراضی هستیم. وی با اعلام حالت فوق العاده و سرازیر کردن نیروی نظامی به استان الانبار بدون کسب اجازه، پارلمان را به حاشیه رانده است.

النجیفی همچنین تاکید کرد: مبارزه با القاعده در استان الانبار نباید به مردم محلی و ساکنان این استان ضربه بزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها