کد خبر: ۱۹۷۲۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۲۳ دی ۱۳۹۲
گونتر گراس نویسنده مشهور آلمانی و برنده جایزه نوبل به تازگی اعلام کرده است دیگر تمایلی به نوشتن رمان جدید ندارد.
به گزارش پایگاه 598، فارس به نقل از سایت خبری پی. ام. نیوز، گونتر گراس نویسنده مشهور آلمانی و نویسنده کتاب «طبل‌های تو خالی» که هم به علت بردن جایزه ادبی نوبل و هم به علت اشعار و موضع گیری‌های سیاسی‌اش به یک چهره تاثیر گذار تبدیل شده است، به تازگی اعلام کرده است تمایلی به نوشتن رمان دیگری ندارد.

او در مصاحبه با یک روزنامه محلی در همین رابطه گفته است: هم اکنون 86 سال دارم و فکر نمی‌کنم بتوانم رمان دیگری بنویسم. چون شرایط جسمی‌ام دیگر اجازه نمی‌دهد برای نوشتن رمان که حداقل 5 تا 6 سال تحقیقات و نوشتنش زمان می‌برد،‌ وقت صرف کنم.

این نویسنده مشهور درباره فعالیت‌هایی که هم اینک و در این سن و سال انجام می‌دهد، نقاشی با آبرنگ و نوشتن ایده‌های خلاقانه را ذکر کرده است.

گفتنی است مهم‌ترین دلیل شهرت گونتر گراس به دلیل نوشتن کتاب «طبل‌های توخالی» است که در سال 1959 منتشر شد و او در این کتاب از مصائبی که حزب نازی بر او و ملتش و مردم جهان روا داشت، سخن گفته است؛ حزبی که خودش در سال 2006 و 60سال بعد از جنگ جهانی دوم، اذعان کرده بود در سن 17 سالگی عضو آن بوده است.

همچنین محبوبیت گونتر گراس در سال 2012 با سرودن شعر اعتراضی علیه اسرائیل با نام «آنچه باید گفته شود» افزدوه شد؛ شعری که در آن این نویسنده نامدار اسرائیل را به خاطر داشتن سلاح‌های هسته‌ای خطری برای تمام جهان نامیده بود و این نویسنده در آن شعر به همه مردم جهان نشان داده بود که تبلیغات رسانه‌های غربی را علیه ایران مبنی بر داشتن سلاح هسته‌ای باور نکرده و این اسرائیل است که با داشتن سلاح هسته‌ای قدرتی ویرانگر پیدا کرده است و همین شهامت او باعث شد ورود او به اسرائیل برای همیشه ممنوع باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها