کد خبر: ۱۹۱۴۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۳۲     ۰۱ دی ۱۳۹۲
پژوهشگر امور امنیتی عراق با اشاره به اینکه عربستان مهمترین حامی تروریسم در عراق به شمار می‌آید، تهدید داعش مبنی بر حمله به سفارت ایران و سوریه در بغداد را صرفا ایجاد یک جنگ روانی قلمداد کرد.

«سعید الجیاشی»، پژوهشگر عراقی امور امنیتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد که تهدید گروه تروریستی موسوم به «امارت اسلامی عراق و شام» یا همان «داعش» مبنی بر حمله به سفارت ایران و سوریه در بغداد در وهله اول حامل این پیام است که عربستان سعودی بر این گروه تروریستی سرمایه گذاری کلان کرده و از آن حمایت می‌کند.

الجیاشی در ادامه افزود: نبرد تروریست‌ها در عراق روشن است. آنها طرح، اراده ملت و وحدت مردم را هدف قرار داده‌اند و درباره تهدید به حمله به سفارت ایران و سوریه نیز باید گفت که این سفارتخانه‌ها بیش از یک بار از سوی گروه‌های تروریستی هدف قرار گرفته‌اند.

این پژوهشگر امور امنیتی عراقی گفت: داعش و برخی از گروه‌های تروریستی دیگر، با این‌گونه اقدامات پیام‌های رسانه‌ای بسیاری می‌دهند که یکی از مهمترین آنها ایجاد جنگ روانی برای تاثیرگذاری بر معنویات و روحیات شهروندان و کاشت بذر فتنه و عدم اعتماد در میان مردم است.

الجیاشی تصریح کرد که با تحلیل فعالیت‌ها و اقدامات تروریست‌ها کاملا روشن می‌شود که آنها اگر می‌توانستند، این تهدیدات را عملی کنند، حتما تاکنون آنها را اجرا کرده بودند.

وی افزود: البته من نمی‌گویم که گروه‌های تروریستی سفارت را هدف قرار نخواهند داد، چرا که این اماکن را در اولویت برنامه های خود قرار داده‌اند، با حمله به آنها، ۲ هدف معنوی و اجرایی را دنبال می‌کنند اما در این حمله پیام و تاکید معنوی و روانی نهفته است.

الجیاشی همچنین افزود: تروریست‌ها چنانچه بتوانند، اهداف بیشتری را محقق کنند، حتی یک لحظه هم درنگ نمی‌کردند و بدون اینکه اعلام کنند، آن را اجرا می‌کردند و این موضوعی است که از طریق آن به افکار و اندیشه‌های تروریست‌ها و نقش و موضع جمهوری اسلامی ایران در موازنه بین‌المللی و منطقه‌ای پی می‌بریم.

وی با بیان اینکه عربستان روشنی در پشت این عملیات بازی می‌کند، تاکید کرد که تحولات اخیر بیانگر این است که عربستان بر این اقدامات سرمایه گذاری می‌کند،‌ از جمله اینکه به این عملیات‌ها فتوا می‌دهد و تروریست‌ها، چه سعودی و غیر سعودی، با سرمایه‌های عربستان حمایت می‌‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها