کد خبر: ۱۹۱۴۸۱
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۰۱ دی ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم متحد شدن تلاش‌های دولت و مخالفان سوریه برای رویارویی با گروه‌های تروریستی تندرو در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس گفت: دولت و مخالفان سوری باید برای رویارویی با گروه‌های تندرو در این کشور با یکدیگر متحد شود. ما می‌دانیم که رسیدن به صلح در سوریه دشوار است چرا که به جز دو طرف درگیر در سوریه که باید بر سر میز مذاکرات در تاریخ 22 ژانویه آتی حضور یابند، تروریست‌ها و تندروهایی هستند که در سوریه می‌جنگند و هیچ کس نمی‌خواهد با آن‌ها مذاکره کند.

وی ادامه داد: بر عکس چیزی که برخی‌ها تصور می‌کنند، متحد کردن تلاش دولت و مخالفان سوریه برای رویارویی با گروه‌های تندرو ضروری است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: به عقیده من نیازی به توضیح این نیست که حل بحران سوریه و مشکلات بین‌المللی دیگر و برقراری ثبات در جهان بیش از هر چیز نیازمند آمادگی روسیه و آمریکا برای همکاری مشترک است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران آمریکا را وادار سازد تا از طرح خود برای ساخت سپر دفاع موشکی در اروپا دست بکشد.

لاوروف گفت: ما امیدوار هستیم که شرکای آمریکایی ما در ایده سپر دفاع موشکی در اروپا بازبینی به عمل آورند، زیرا در حقیقت آنچه که به عنوان دلیل ایجاد این سپر عنوان می‌شد، دیگر از بین خواهد رفت.

لاوروف گفت: متاسفانه در روابط ما مشکلات همچنان باقی مانده است، از جمله طرح‌های آمریکا برای استقرار سپر دفاع موشکی جهانی، قانون مگنیتسکی و مجازات نشدن سوء استفاده کنندگان از کودکان روسی که در آمریکا به فرزندی قبول شده‌اند.

وی افزود: این احساس هر چه بیشتر در واشنگتن وجود دارد که روابط روسیه و آمریکا گسترده‌تر از هر چیزی بوده و مهم‌تر از شکایت‌های دوجانبه هستند.

لاوروف همچنین گفت: روسیه از مشارکت اوکراین در فرآیند یکپارچه‌سازی سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع استقبال خواهند کرد. طبیعتا ما علاقه‌مندیم ببینیم اوکراین در این فرآیندها مشارکت پیدا می‌کند. البته به این شرط که چنین چیزی انتخاب مردم اوکراین باشد. نتایج مربوط به نشست کمیسیون بین دولتی اوکراین و روسیه در مسکو در تاریخ 17 دسامبر مدرک روشنی است مبنی بر وجود تمایل دوجانبه به منظور انجام تلاش‌های سازنده.

وی تاکید کرد: تلاش‌های یکپارچه روسیه، بلاروس و قزاقستان در چارچوب اتحادیه گمرکات و فضای اقتصادی مشترک یکی از عوامل مهم کمک به ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها