کد خبر: ۱۸۹۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۰ شهريور ۱۳۹۰

نماينده دائم روسيه در ناتو، اعلام كرد كه هدف غربي‌ها از حمله به ليبي تسلط يافتن بر ذخاير طبيعي اين كشور هستند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، «ديميتري راگوزين» در گفت‌وگو با شبكه خبري روسيااليوم، با اشاره به حمله كشورهاي غربي به ليبي، اعلام كرد كه اين كشورهاي در پي تصاحب منابع طبيعي در ليبي هستند.

وی با اشاره به لیبی و حمله ناتو به آن اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو به منابع طبیعی لیبی چشم دوخته‌اند و تلاش میکنند به بهانه فراهم کردن ثبات در این کشور، حضور نظامی دائم خود را برای سیطره بر ذخایر نفتی لیبی تضمین کند.

راگوزين گفت: من معتقدم كه برخي كشورهاي غربي به بهانه برقرار كردن امنيت در ليبي، در صدد هستند حضور نظامي دائم خود را با هدف سيطره بر ذخايز نفت ليبي تضمين كنند.

نماينده روسيه در ناتو افزود: قرن 21 ثابت كرده است كه عصر كشمكش بر سر منابعي است كه در حال كاهش است؛ در مقابل هيچ نشانه‌اي هم از كاهش سطح مصرف در كشورهاي غربي ديده نمي‌شود زيرا غربي‌ها سطح معيشتي خود را قرباني نخواهند كرد. براي همين جنگ براي تصاحب منابع بيشتر گسترده مي‌شود تا به مناطق جديدي برسد.

راگوزين با اشاره به شوراي انتقالي در ليبي، با بيان اينكه انقلابيون اين كشور نتوانسته‌اند دولتي باثبات شكل بدهند، افزود كه در ميان انقلابيون قبايل مختلف ليبيايي هستند كه هر يك انگيزه‌ها و منافع سياسي مختلفي دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها