کد خبر: ۱۸۰۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
در حالي كه رهبر ليبي خواهان حركت ميليوني مردمي اين كشور براي آزادسازي ليبي شد سيف الاسلام قذافي تسليم شدن در برابر انقلابيون را محال خواند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از سايت اينترنتي شبكه الجزيره، معمر قذافي، رهبر ليبي در يك پيام صوتي كه از طريق تلويزيون رسمي اين كشور منتشر شد، عنوان داشت: به ياران خود كه در برابر حمله شورشيان عليه طرابلس ايستادند و اين موش‌ها را از بين بردند، تبريك مي‌گويم.

وي در ادامه افزود: آنها تنها شورشياني هستند كه از شهري به شهر ديگر حركت كرده و مدعي هستند كنترل اين شهرها را به دست گرفته‌اند.

قذافي همچنين عنوان داشت: آنها از شهرهاي منطقه الجبل الغربي مانند موش فرار مي‌كنند. جوانان ليبي به سر معمر قذافي، انقلاب عزت و كرامت قسم مي‌خورند.

وي در ادامه افزود: شورشيان ليبي مردم را مي‌ترسانند و آنها را مجبور مي‌كنند تا فرزندان خود را به جبهه‌هاي درگيري بفرستند. اين شورشيان نماينده ملت ليبي نيستند.

قذافي همچنين عنوان داشت: شورشيان موجود در طرابلس گروهي هستند كه از مساجد براي اهداف خود سوءاستفاده مي‌كنند. مردم ليبي بايد به صورت ميليوني براي آزادسازي ليبي و پايان دادن به اين نمايش كمدي حركت كنند.

وي در ادامه افزود: مرگ يكباره براي مردم بهتر از مرگ تدريجي است. ما از نيكولا ساركوزي، رئيس جمهوري فرانسه نيز انتقاد داريم. او نفت ليبي را به سرقت مي‌برد. رهبر ليبي همچنين عنوان داشت: هدف كشورهاي غربي از حمله به ليبي دستيابي به چاه‌هاي نفت اين كشور است.

از سوي ديگر سيف‌الاسلام قذافي، پسر معمر قذافي در يك پيام صوتي عنوان داشت: شورش در ليبي به هيچ نتيجه‌اي نخواهد رسيد.

وي در ادامه افزود: امكان ندارد تسليم شويم و پرچم سفيد را بالا ببريم.

سيف الاسلام همچنين عنوان داشت: تمام جنگ‌هايي كه شورشيان و نيروهاي ناتو در ليبي به راه انداخته‌اند با شكست روبه‌رو شد. از مردم ليبي مي‌خواهم پيروزي‌هاي خيالي و پوچ اعلام شده از سوي اين شورشيان را باور نكنند.

پسر معمر قذافي همچنين عنوان داشت: ما با تسليم شدن مخالفيم. قذافي و سيف الاسلام چنين تصميمي نخواهند گرفت و اين تصميم، تصميم ملت ليبي است.

وي در ادامه افزود: جايگاه غيرنظامي و نظامي ما خوب است. كساني كه داوطلب شدند زياد هستند و شرايط در هر ماه بهبود مي‌يابد.

سيف الاسلام همچنين عنوان داشت: شكاف‌هاي بوجود آمده در ميان نيروهاي وابسته به پدرم به دليل اقدامات كشورهاي غربي و فريفتن رهبران نظامي بوده است.

وي در ادامه افزود: نيروهاي وابسته به نظام توانستند مخالفان را در بسياري از شهرها با وجود حمايت نيروهاي ناتو از آنها و استفاده از سلاح‌هاي بسيار پيشرفته سركوب كنند.

سيف‌الاسلام همچنين عنوان داشت: نيروهاي ناتو در برابر ارتش و ملتي ساده و معمولي صف آرايي كرده‌اند. اين شورشيان قصد دارند با استفاده از مزدوران نيروهاي ويژه انگليس با ما بجنگند.

وي در ادامه افزود: فرانسه، انگليس و آمريكا چيزي را در درگيري در ليبي از دست نمي‌دهند چرا كه اين كشورها از اصول اخلاقي پيروي نمي‌كنند، بلكه تنها كسي كه در اين ميان ضرر مي‌كند، ملت ليبي است.

سيف الاسلام همچنين عنوان داشت: ما پيروز خواهيم شد و از سرزمين خود بيرون نخواهيم رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها