کد خبر: ۱۷۸۱۴
زمان انتشار: ۱۶:۲۲     ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
598: تهيه‌كننده فيلم‌سينمايي ضدصهيونيستي «شكارچي شنبه» با بيان اين كه پروانه نمايش فيلم صادر شده است، گفت:‌ در نظر داريم اين فيلم را در هفته «دفاع مقدس» اكران كنيم.

محمد قهرماني مدير عامل مؤسسه شهيد آويني كه تهيه‌كننده‌گي فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» را برعهده دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص آخرين وضعيت اكران اين فيلم، اظهار داشت: پروانه نمايش فيلم «شكارچي شنبه» از طرف شوراي پروانه نمايش در تاريخ 16 مردادماه سال جاري صادر شده است.

وي با بيان اينكه با شركت پخش فيلم «جبرئيل» قرارداد نمايش فيلم را منعقد كرديم، گفت: با توجه به اين كه موضوعيت فيلم در حوزه مقاومت است در نظر داريم در هفته دفاع مقدس اين فيلم را اكران كنيم.

قهرماني خاطر‌نشان كرد: از آنجايي كه اين فيلم خواستگاه مسلمانان و جهان اسلام است، انتظار مي‌رود مسئولان و دست‌اندركاران به ويژه افرادي كه مي‌توانند در زمينه اكران، به ما كمك كنند تا اين فيلم ضد صهيونيستي اكران خوبي داشته باشد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا رايزني‌هايي نيز براي اكران فيلم انجام داده‌ايد يا خير؟ بيان داشت: روز گذشته مكاتبه‌اي با شهردار تهران داشته‌ايم و با آقاي مؤمني نيز در حوزه هنري صحبت‌هايي انجام شد و وي قول مساعدت جهت همكاري در اين‌باره را به ما داده‌ است تا تعدادي از سالن‌هاي سينمايي حوزه هنري را در اختيار اين اكران قرار دهد.

تهيه‌كننده فيلم «شكارچي‌ شنبه» ادامه داد: در همين راستا با معاونت سينمايي نيز صحبت‌هايي داشته‌ايم و ايشان نيز جهت اكران مناسب اين فيلم قول مساعدت داده‌اند اما هنوز گروه سينمايي آن مشخص نشده است.

قهرماني گفت: پيش‌بيني‌هاي لازم نيز براي ارائه بليت‌هاي نيم‌بها، انجام داده‌ايم تا از طريق آموزش و پرورش و مراكز آموزش عالي، دانش‌آموزان در مقطع دبيرستان و دانشجويان بتوانند اين فيلم خوب را ببينند.

وي تأكيد كرد: اگر در زمينه اكران اين فيلم همراهي لازم انجام نشود، قاعدتاً «شكارچي شنبه» خوب ديده نمي‌شود و ما نمي‌توانيم در انتقال پيام فيلم كه همان پيام انقلاب اسلامي‌ و به چالش كشيدن تفكر ضدصهيونيستي است، ‌موفق شويم.

قهرماني درخصوص اكران بين‌المللي اين فيلم به خبرنگار فارس گفت: براي اكران بين‌الملل اين فيلم در كشورهاي عربي- اسلامي نيز با شركتي مستقر در لبنان قرداد منعقد كرديم و قرار است «شكارچي شنبه» پس از دوبله به لهجه‌هاي مختلف عربي اكران شود،‌ برخي گزينه‌هايي كه امكان اكران فيلم در آنها وجود دارد، عبارتند از مصر، تونس،‌ لبنان، عمان، يمن،‌ عراق و سوريه است كه حتي اگر امكان اكران فيلم در اين كشورها هم انجام نشود در شبكه‌هاي تلويزيوني اين كشورها نمايش فيلم انجام خواهد شد.

وي در ادامه اظهار داشت: تقاضاي ما براي خوب ديده شدن اين فيلم، اكران و گروه سينمايي مناسب است چرا كه نبايد از اين گونه فيلم‌ها تنها در زمان توليد حمايت شود، بلكه براي اكران اين آثار نيز بايد حمايت‌هاي لازم انجام شود.

به گزارش فارس، فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» كه دو سال از توليد آن زمان مي‌گذرد، هنوز رنگ پرده را نديده است و اين در حالي است كه اين فيلم در جشنواره فيلم فجر دو سال پيش مورد توجه كارشناسان قرار گرفت و حتي صحبت از پخش گسترده جهاني اين فيلم به دليل ويژگي‌هاي مضموني‌اش در رسانه‌ها مطرح شد.

«شكارچي شنبه»، روايت‌گر داستان كودكي است كه ميان اقوام مختلف سفر مي‌كند و از هر قوم ويژگي خاصي را مي‌گيرد و از اين طريق به ويژگي‌هاي مليت خودش پي مي‌برد.

«دارين حمسه» بازيگر لبناني و آريه سولياسيان بازيگر ارمنستاني در كنار علي نصيريان، اميريل ارجمند، مهدي فقيه، محمود راسخ‌فرد و بازيگران كودك محمدجواد جعفرپور و مبينا كريمي در «شكارچي شنبه» بازي كرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها