کد خبر: ۱۷۵۸۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۱ آبان ۱۳۹۲
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که هیچ بحرانی در روابط آمریکا و عربستان به وجود نیامده است و بعید است که عربستان همکاری خود با این‌کشور در رابطه با سوریه را کاهش دهد.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الشروق؛ یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه (30 مهر) اعلام کرد که هیچ بحرانی در روابط آمریکا و عربستان به وجود نیامده است و  بعید است که عربستان همکاری خود با آمریکا در رابطه با سوریه را کاهش دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت عربستان نامه‌ای مبنی بر تغییر سیاست خود در رابطه با همکاری با آمریکا به این کشور فرستاده است گفت: تا جایی که من اطلاع دارم دولت عربستان هیچ نامه‌ای دال بر این قضیه برای مقامات آمریکایی نفرستاده است.

این درحالی است که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال از دیدار امیر‌بندر‌بن سلطان آل سعود رئیس دستگاه اطلاعات عربستان با دپیلمات‌های اروپایی و گفتگو با آن‌ها پیرامون عدم همکاری عربستان با دولت آمریکا در زمینه تسلیح و آموزش معارضین سوریه پرده برداشت.

عربستان روزجمعه گذشته (26 مهر) در اقدامی بی سابقه از پذیرش عضویت غیر‌دائم در شورای امنیت به مدت دو‌سال در اعتراض به ناتوانی این شورا در زمینه حل‌و‌فصل بحران سوریه خبر داد.

این روزنامه همچنین اعلام کرد مقامات عربستانی از دست هم پیمان آمریکایی خود به خاطر عدم حمله به زراد خانه‌های شمیایی سوریه عصبانی هستند.

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز افزود روابط ما عربستان همچنان قوی است و اقدامات این کشور در بسیاری از زمینه‌ها برای ما مهم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها