کد خبر: ۱۷۵۸۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۰۱ آبان ۱۳۹۲
ملی‌پوش دسته ۷۷ کیلوگرم کشورمان گفت: از شانس بد ما وزنه‌برداری فقط حاشیه شده است و از این حاشیه‌ها واقعا خسته‌ شده‌ایم.

به گزارش 598،رسول تقیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس که شانس اول کسب مدال طلا برای تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان محسوب می‌شود، در حالی که فرداشب بر روی تخته رقابت‌ها می‌رود، در خصوص آخرین وضعیت خود گفت: وضعیتم بد نیست و یک مقدار در روزهای آخر مصدومیت‌هایی برای ملی‌پوشان پیش آمد که کار را کمی دشوار کرد، اما در مجموع شرایط خوب است و با امیدواری به روی تخته می‌رویم.

وی با بیان اینکه به دنبال شکستن رکورد جهان در مسابقات قهرمانی جهان هستم، در خصوص اینکه قول داده بود تا ستاره مسابقات جهانی شود، ادامه داد: هدفم اصلی‌ام همین است اما همه چیز بستگی به شرایط روز مسابقه دارد. البته اولویت کادر فنی ابتدا مدال، سپس طلا و دست آخر رکوردشکنی خواهد بود.

تقیان در خصوص اهداف آینده‌اش گفت: برای یک مسابقه به تیم ملی بازنگشتم و آمده‌ام تا المپیک برای تیم ملی کشورم مدال کسب کنم. در لهستان هم با اینکه نخستین تجربه حضور در قهرمانی جهان را پشت سر می‌گذارم فقط و فقط هدفم کسب عنوان قهرمانی است.

وی در پاسخ به این سوال که قصد تغییر وزن و رفتن به یک دسته بالاتر ندارد، گفت: احتمالا پس از جهانی با تشخیص کادرفنی به دسته 85 کیلوگرم بروم. در این دسته کارم به مراتب راحت‌تر است و به راحتی می‌توانم تا 10 کیلوگرم بیشتر از رکورد جهان را هم بشکنم.

ملی‌پوش دسته 77 کیلویی ایران افزود: برای مسابقه فردا تمام تلاشم را می‌کنم تا دست پر به کشورم بازگردم اما این بدان معنا نیست که کار راحتی داشته باشم، چراکه حریفانم به خصوص حریف چینی که از المپیک هم آماده‌تر است، در لهستان حضور دارند و همین موضوع رقابت در دسته 77 کیلوگرم را دشوارتر از همیشه می‌کند.

وی در خصوص اینکه مسائل مربوط به دوپینگ دو وزنه‌بردار ایرانی تا چه اندازه روی عملکرد آنها تأثیرگذار بوده است، گفت: واقعا متأسفیم که در این شرایط و در حالی که یکی دو روز تا آغاز رقابت‌های جهانی باقی مانده، به جای اینکه به ما روحیه بدهند، فقط روی دو وزنه‌بردار دوپینگی زوم کرده و به آن می‌پردازند. این در حالی است که 69 دوپینگی در سال جاری میلادی از 29 کشور معرفی شده‌اند اما فقط در کشور ما به این موضوع پرداخته و آن را برجسته کرده‌اند. این موضوع به اندازه کافی تا قبل از رقابت‌های جهانی روحیه ما را تحت تأثیر قرار داده و به اندازه کافی تأثیرگذار بوده است.

تقیان تصریح کرد: جالب اینکه زمانی که مدال می‌گیریم تا این اندازه به موفقیت‌هایمان توجه نمی‌شود که به ناکامی‌های وزنه‌برداری پرداخته می‌شود. از شانس بد ما وزنه‌برداری فقط حاشیه شده است و هرکس از راه می‌رسد به حاشیه‌ها توجه دارد تا متن ماجرا.

وی یادآور شد: این حاشیه‌ها واقعا خسته‌مان کرده است. مگر در گذشته که ملی‌پوشان مدال می‌گرفتند، منتقدان تا این اندازه آنها را اذیت می‌کردند که امروز با انتقادات و حرف‌‌هایشان برایمان حاشیه‌سازی می‌کنند؟ آن زمان همه خوشحال می‌شدند اما امروز همه چیز برعکس شده و واقعاً از این حاشیه‌سازی‌ها خسته‌ شده‌ایم.

تقیان ادامه داد: نمی‌دانم مشکل چیست که برای سیستمی که نتایج موفقیت‌آمیزی کسب می‌کند، تا این اندازه حاشیه‌سازی می‌کنند؟ اگر یک ایرانی هدفش افتخارآفرینی برای ملت و پرچم کشورش باشد، درست نیست که تا این اندازه به حاشیه‌ها بپردازد.

تقیان گفت: به مسابقات جهانی آمده‌ایم و به جای اینکه به ما روحیه بدهند مدام با نام بردن از دوپینگی‌ها، وزنه‌برداری را می‌کوبند و از لحاظ روحی و روانی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. دوپینگ هم جز ورزش است و دیدید که فقط مختص به ورزش ایران هم نبوده و نیست. هر دلیلی هم برای دوپینگ وجود داشته باشد، زمان پرداختن به آن الان نیست و می‌شد پس از پایان رقابت‌‌های جهان آن را رسانه‌ای و تحلیل کرد.

وی در پایان در خصوص این شایعه که بیشتر از دو نفر در جمع دوپینگی‌های ایران هستند، گفت: دوپینگ 3 وزنه‌بردار رومانی که نایب رئیس جهانی از این کشور است، مثبت اعلام شده و اگر بنا بر پارتی بازی بود، وی برای کشورش پارتی بازی می‌کرد. آیا آنها عاشق چشم و ابروی ما هستند که برای جلوگیری از محرومیت ایران، کمتر از چیزی که بوده هست را اعلام کنند؟ آنها با کسی تعارف ندارند و اگر بیشتر از دو نفر دوپینگ کرده بودند را به طور حتم اعلام می‌کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها