کد خبر: ۱۷۲۹۲۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۴     ۱۸ مهر ۱۳۹۲
روسیه لیستی متشکل از 13 کارشناس این کشور را برای شرکت در عملیات نابودی تسلیحات شیمیایی در سوریه به سازمان منع تسلیحات شیمیایی ارائه داده است و امیدوار است شورای امنیت از این ماموریت مشترک حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، روسیه لیستی از کارشناسان این کشور را برای سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی به منظور شرکت در ماموریت مشترک سازمان ملل و این سازمان برای بازرسی و نابودی تاسیسات شیمیایی موجود در سوریه، ارسال کرده است.

"الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز، پنج شنبه با اعلام این مطلب یادآور شد که این لیست متشکل از 13 نفر از کارشناسان معتبر و باتجربه روسی است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اخبار منتشره در این خصوص که شورای امنیت روز پنج شنبه، 10 اکتبر، باید در مورد ماموریت مشترک سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای عملیات نابودسازی تسلیحات شیمیایی سوریه تصمیم گیری کند، را «گام مثبتی» در جهت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در سوریه ارزیابی کرد.

لوکاشوویچ همچنین اعلام کرد که مقامات مسکو از گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در خصوص توصیه به نقش این سازمان در روند نابودی سلاح‌های شیمیایی در سوریه حمایت می کنند.

این دیپلمات بلندپایه گفت: ما کاملا از توصیه‌های دبیرکل سازمان ملل در این رابطه حمایت می‌کنیم که دقیقا مطابق با مفاد قطعنامه شماره 2118 شورای امنیت و تصمیمات شورای اجرایی سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها