کد خبر: ۱۷۲۶۹۴
زمان انتشار: ۲۳:۲۷     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
مدیر داوران کودک و نوجوان گفت:داوران کودک و نوجوان کارها را با تماشاگران می‌بینند تا با ارزیابی حس و میزان ارتباط آنها با فیلم‌ها به نتیجه برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس فرزان معظم مدیر داوران کودک و نوجوان بخش بین الملل درباره نحوه انتخاب کودکان و نوجوان برای داوری گفت: امسال در انتخاب داوران بخش‌هایی را اضافه کردیم که بیش از پیش علاقمندی بچه‌ها به سینما و هنرهای نمایشی را مورد توجه قرار دهیم. همچنین با تست‌هایی که انجام شد فعالیت‌های اجتماعی نوجوانان را در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: در گزینش‌ها و مصاحبه‌ها با بچه ها سعی کردیم افراد علاقمند به سینما را دور هم جمع کنیم و از میان شرکت کنندگان، 77 نوجوان را پالایش کردیم.

معظم در ادامه تاکید کرد: ما در انتخاب داوران کودک و نوجوان تلاش می‌کنیم تا به کودکان و نوجوانان هویت ببخشیم.

او درباره چگونگی دیدن آثار توسط داوران نوجوان گفت: همزمان با برگزاری  جشنواره داوران کارها را می‌بینند، زیرا داوران کارشان با حضور تماشاگران معنا و مفهوم پیدا می‌کند. آنها حس تماشاگران را هم می‌بینند و در نهایت به نتیجه می‌رسند.

وی درباره دیدن آثار توسط داوران در تمام سالن‌های نمایش دهنده گفت: برنامه ریزی ما به گونه‌ای است که داوران در تقریبا در تمام سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌ها را ببینند و در کنار هم‌سن و سالان و مردم در سالن‌های مختلف این کار صورت بگیرد. ما با انتخاب داوران جنبه‌های آموزشی را در نظر می‌گیریم و به نوعی به بچه‌ها هویت می‌دهیم. 

معظم در پاسخ به این سوال که چقدر با داوران صحبت می‌شود و آیا ممکن است آرای آنها هدایت شود؟ گفت: ما با انتخاب و آموزش نوجوانان به آن‌ها هویت می‌دهیم و تلاش می‌کنیم این هویت را تا پایان کار حفظ کنیم و بدون آن که به آنها خط ‌دهی کنیم در نهایت آرای داوران را تجمیع می‌کنیم.

وی درباره نحوه آموزش کودکان و نوجوانان گفت: نوجوانان پس از انتخاب شش واحد درسی آموزش می‌بینند. تاریخ سینما را با زاون قوکاسیان، کارگردانی را با استاد مهیمن، بازیگری را با استاد صفاری، عوامل سینما و روند تولید را با استاد آب آب و انیمیشن را با مفضلی می‌گذرانند و آشنایی با مبانی تصویر و زیبایی شناسی تصویر توسط خودم به نوجوانان آموزش داده می‌شود. ما با انجام سیکل آموزشی سعی می‌کنیم به نوجوانان هویت ببخشیم.

معظم ادامه داد: امروز 77 داور نوجوان جشنواره در تالار هنر، سینما سپاهان و سینما ساحل فیلم‌های جشنواره را داوری می‌کنند و در نهایت آراء خود را اعلام کرده و نگارش بیانیه هیئت داوران روی پوستر جشنواره آماده می‌شود ومانند دو سال گذشته به  مراسم اختتامیه آورده می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها