کد خبر: ۱۷۰۷۷۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
رئیس جمهوری بلاروس ضمن حمایت از مواضع روسیه، مداخله نظامی در سوریه را برای کل منطقه خاورمیانه فاجعه آمیز دانست.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشنکو" رئیس‌جمهوری بلاروس امروز در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که مداخله نظامی غرب در مناقشه داخلی در سوریه برای کل منطقه فاجعه به بار خواهد آورد.

لوکاشنکو گفت: من نه تنها بعنوان رئیس‌جمهوری یک کشور، بلکه بعنوان یک انسان کاملا مخالف حمله نظامی به سوریه هستم. چنین اقدامی هرگز نتیجه خوبی نخواهد داشت. خدا نکند که آمریکایی‌ها به جایی حمله کنند، همان طور که آنها به لیبی حمله کردند، البته در چارچوب سازمان ناتو شروع به بمباران کردند، این یک فاجعه است.

رئیس‌جمهوری بلاروس با یادآوری اینکه کشورش در خصوص مناقشه سوریه بطور کامل از مواضع روسیه حمایت می‌کند، افزود: ما در این خصوص بسیار فعال هستیم و مواضع ما در این رابطه کاملا روشن است. ما کاملا مخالف آن هستیم که تحت لوای شعارهایی مانند توسعه دموکراسی و امثال آن در امور داخلی کشور دیگری دخالت شود، تلاش شود تا رژیم سیاسی آن سرنگون شود، مقامات آن را بکشند و رهبران آن را به دار بکشند. همه ما دیدیم که آنها چه می‌کنند، سرنوشت صدام حسین در عراق و بعد هم معمر قذافی در لیبی برای همه روشن است.

لوکاشنکو  در مورد حوادث اخیر در جهان عرب هم یادآور شد که ناآرامی‌های در کشورهای عربی نتیجه خوبی نداشته است.

 

وی گفت: اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، این حوادث منجر به توسعه تروریسم شده است. این خطر بزرگی است که همه خاورمیانه را تهدید می‌کند و در نزدیکی مرزهای جنوبی اتحاد اقتصادی اورآسیایی ما در حال رخ دادن است و باید بگویم که این اوضاع مورد رضایت ما نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها