کد خبر: ۱۶۸۲۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۰۲ مهر ۱۳۹۲
در پی افزایش تهدیدات آمریکا
مقامات پاکستانی که نگران ترور «عبدالقدیر خان» پدر هسته‌ای این کشور توسط آمریکا هستند، تدابیر امنیت شدیدی برای حفاظت از جان وی اتخاذ کرده‌‌اند.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پاکستان از ترس اینکه آمریکا با انجام عملیاتی عبدالقدیرخان دانشمند هسته‌ای پاکستان را ترور کند، اقدامات حفاظتی برای حفاظت از این قهرمان ملی را افزایش داده است.

تعداد حافظان دانشمند هسته‌ای پاکستان به 3 برابر افزایش یافته که در مجموع شامل 120 نفر تکاور و چهار سرهنگ ارتش می‌شوند.

این در حالی است که قرار شده 10 خودروی زرهی ارتش در همه حال قدیر‌خان را همراهی کنند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، آمریکا مشکوک است که عبدالقدیر قدیر‌خان در گسترش سلاح‌ هسته‌ای بین کشورهای مختلف دست داشته و با فروش تجهیزات هسته‌ای به کشورهای مختلف در حال مجهز کردن آنها به سلاح هسته‌ای می‌باشد، به همین علت سعی دارد به هر نحو که شده از دانشمند هسته‌ای پاکستان بازجویی به عمل آورد یا وی را از بین ببرد.

تا قبل از این تعداد محافظان عبدالقدیر خان 40 تکاور بود که به 120 تکاور افزایش یافته است.

این در حالی است که طبق تدابیر تازه امنیتی هیچ یک از شهروندان آمریکایی یا اروپایی حق ندارند نزدیک منطقه‌ای که دانشمند هسته‌ای پاکستان در آن ساکن است سکونت داشته باشند یا حتی خانه‌ای در این منطقه اجاره کنند.

البته شهروندان عرب می‌توانند زیر نظر سازمان اطلاعات پاکستان و با مجوز این سازمان نزدیک این منطقه خانه اجاره کرده و به طور موقت در این ناحیه سکونت داشته باشند.

تمام خانه‌های اطراف محل سکونت قدیر‌خان توسط نیروهای پلیس، تکاوران ارتش و نیروهای ویژه اجاره شده که به صورت 24 ساعت تعدادی از آنان در خانه‌های مورد نظر حضور دارند.

عبد‌القدیرخان در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد با تأیید افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از جانش ابراز داشت: مرگ و زندگی دست خداست اما به هر حال اگر اتفاقی بیفتد که خارجی‌ها هم در آن دست داشته باشند،دولت و ارتش متهم به سهل‌انگاری می‌شوند و مردم به آنان اعتراض خواهند کرد بنابراین حق دارند نگران این موضوع باشند.

عبدالقدیرخان دانشمند و پدر هسته‌ای پاکستان است که فناوری هسته‌ای را وارد این کشور کرد اما بعدها از سوی آمریکا متهم به جاسوسی و سرقت اطلاعات هسته‌ای شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها