کد خبر: ۱۶۸۰۵۷
زمان انتشار: ۲۱:۱۲     ۰۱ مهر ۱۳۹۲
وزارت امور خارجه روسیه ضمن محکومیت قاطع حملات تروریستی چند روز اخیر در عراق، تشدید اقدامات تروریستی در عراق را در ارتباط مستقیم با حوادث سوریه در همسایگی این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه قاطعانه اقدامات تروریستی در عراق که در نتیجه آن بار دیگر جان ده‌ها نفر از مردم بی دفاع این کشور گرفته شده را محکوم می‌کند و معتقد است که تشدید اقدامات تروریستی در عراق به حوادث خونین در سوریه، در همسایگی آن مربوط می‌شود.

روز شنبه در پی دو حادثه انفجار  بمب در عراق حدود  70 نفر از مردم این کشور کشته و بیش از 100 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه تاکید شده است: مقامات مسکو قاطعانه این جنایت غیرانسانی را محکوم کرده و همدردی خود نسبت به بازماندگان و خانواده های قربانیان ابراز می‌دارند.

مقامات دیپلماتیک روسیه نسبت به این واقعیت ابراز نگرانی کردند که فعالیت‌های تروریستی در عراق رابطه مستقیمی با حوادث در کشور همسایه، یعنی سوریه دارد که درگیری‌های خونین بین مخالفان مسلح و نیروهای دولتی همچنان ادامه دارد.

در این بیانیه تاکید شده است که اکنون دیگر واضح شده است که گروه‌های تروریستی فعال در سوریه که با «القاعده» ارتباط دارند، دیگر در سطح منطقه فعالیت می‌کنند و همین مسئله جدی بودن تهدید تروریسم در کل منطقه را آشکار کرده است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه همچنین از تلاش‌های قاطع دولت عراق در راه مبارزه با تروریسم حمایت کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها