کد خبر: ۱۶۳۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
یک روزنامه پاکستانی از تلاش سیا برای تاسیس پایگاهی در مولتان از شهرهای ایالت پنجاب در پی مخالفت پاکستان با تاسیس کنسولگری آمریکا در این شهر پرده برداشت.

به گزارش مهر، منابع پاکستانی فاش کردند دولت آمریکا به منظور تاسیس شبکه ای از عاملان سرویس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) در جنوب پنجاب ارتباط خود را با شخصیتهای بانفوذ محلی گسترش داده است.ش

بر این اساس در پی مخالفت پاکستان با تاسیس کنسولگری آمریکا در شهر مولتان، ایالات متحده تلاشهای خود را برای ایجاد پایگاه جاسوسان سیا در منطقه در ماههای اخیر افزایش یافته است.

چندین منبع امنیتی نیز در گفتگو با نیشن اعلام کردند: در روزهای اخیر یک هیئت نمایندگی آمریکایی با یک هواپیمای اختصاصی از اسلام آباد به سمت مولتان پرواز و از یک کارخانه تولید کننده کود شیمیایی بازدید کرد، اما هیچ اطلاعاتی را درباره این سفر در اختیار وزارت امور خارجه پاکستان قرار نداد.

همچنین این منابع از خرید قطعه ای از زمین در دره قاضی خان پاکستان به قیمتی گزاف پرده برداشتند. سیا به دیپلماتهای آمریکایی نیز پیشنهاد داده تا افراد واسطه و دلالان را برای کمک به ایجاد پایگاه هایی در پاکستان استخدام کنند.

منابع امنیتی پاکستان فاش کردند: سیا پس از آنکه نتوانست پایگاه خود را در دره خان پاکستان تاسیس کند، هم اکنون در پی تاسیس چنین پایگاهی در مولتان است.

منابع ارشد وزارت امور خارجه پاکستان نیز اعلام کردند: نامه های سری بسیاری را از آژانسهای امنیتی درباره مشارکت عاملان سیا در شماری از توطئه های شوم آمریکا علیه دولت پاکستان دریافت کردیم و به همین خاطر با تاسیس کنسولگری های جدید در خاک کشومان مخالفت کردیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها