کد خبر: ۱۶۲۳۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
سایپا نیوز: حجم صادرات سایپا به عراق طی 10 سال گذشته بالغ بر یکصد هزار دستگاه بوده که 80 درصد آن ظرف 3 سال گذشته اتفاق افتاده است. در نگاهی دیگر میتوان گفت در سه سال گذشته صادرات به عراق ( 89 تا 91 ) رشدی 900% نسبت به هفت سال ( 82 تا 88 ) قبل از آن را شاهد بوده ایم .
به گزارش اطلاع رسانی سایپا در 5 سال اول حضور سایپا در عراق، تمرکز اصلی پیرامون زمینه سازی حضور و آشنائی تدریجی مصرف کنندگان با مشخصات کالای سایپا که از مهمترین آنها، کم مصرف بودن، خدمات و قطعات ارزان، سهولت تعمیرات و خدمات در دسترس را شامل می شد، به نحوی که طی حضور مستمر همراه با تحقیقات میدانی و دقیق سایپا، از نظر آماری رشد چشمگیری را شاهد بوده ایم . حاصل این تلاش و برنامه ریزی این بود که طی سه سال اخیر، خانواده ایکس 100 به عنوان پرفروش ترین خودرو در عراق شناخته شده است و با این شرایط سهم بیش از 40 درصد از بازار خودروی عراق در اختیار شرکت خودروسازی سایپا است.
در میان محصولات عرضه شده سایپا در عراق، به دلیل ارزانتر بودن محصول و سهولت در خدمات آن، محصول سایپا 131 (LX) بیش از 80 درصد صادرات سایپا را به خود اختصاص داده که از این میان بیش از90 درصد از این محصول صادراتی به تاکسی اختصاص یافته است. البته با عنایت به عرضه اخیر محصول تیبا به بازار عراق، استقبال از تیبا نیز نسبتا مناسب بوده است که در این راستا در آینده نزدیک سبد محصول صادراتی به عراق با محصولاتی همچون تیبای (SX) و (ST)، تیبای هاچ بک و پارس تندر وسیع تر خواهد گردید .
یکی از رمزهای بقا در بازار ، حضور در صحنه های رقابت خارجی است، چون عادت به یک ذائقه (مشتری محلی) در کوتاه زمان، روند رشد و توسعه و ماندگاری در بازار را رو به افول میبرد . لذا ضمن حضور در بازارهای خارجی و آشنائی با خواستهای مشتریان با فرهنگها و دیدگاههای مختلف، باعث میشود جریان شکوفائی ایده ها و گرفتن بازخوردهای منتج از بازارهای خارجی، ما را از مزایای وافر این پدیده بی نصیب نگذارد. در کلام آخر اینکه بازار هدف خارجی همانند کشور عراق که همزمان در پی رفع نیاز روزمره کالای خود و همچنین تنوع و رقابت موجود در آن با روندی معقول برای شرکتهایی همانند شرکت سایپا، شرایط را برای ترقی و توسعه سبد مشتریان و به تبع آن رشد فروش را منجر خواهد گردید . با توجه به موقعیت جغرافیائی همسایگی و هم مرز بودن با طول مرز بالغ بر 800 کیلومتر و با داشتن پایانه های مرزی متعدد (بیش از 7 پایانه) که شرایط را برای حمل و نقل از هر حیث مقرون به صرفه و اقتصادی می نماید، می توان از فرصتهای موجود در غالب استانهای کشور و به فراخور حال، نه تنها در صنعت خودروسازی، بلکه در صنایع پائین دستی، نظیر ساخت و تولید قطعات انواع خودرو سبک و سنگین و ماشین آلات راهسازی، ادوات و صنایع کشاورزی و دامپروری و همچنین ساخت و تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز در صنایع نفت و گاز و در نهایت صنعت ساختمان و راهسازی می توان از امکانات بالفعل موجود در اقصی نقاط کشور با بهترین کیفیت بهره جست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها