کد خبر: ۱۵۷۵۳۶
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
پرسپوليس دايي در سه ديدار قبل از سايپا نشان داد كه براي تصاحب توپ و ميدان و در اختيار گرفتن نبض بازي چندان كار دشواري پيش‌رو ندارد.
به گزارش 598 به نقل از 90 : سايپا با پيروزي بر پرسپوليس جشن با شكوهي را براي اولين ميزباني‌اش برپا كرد. در ديداري كه شايد تصور نمي‌‌شد شاگردان فيرات از سد دايي و تيمش بگذرند. اما سورپرايز سرمربي سايپا كه قبل از بازي به آن اشاره كرده بود، گريبان دايي را گرفت تا اولين شكست پرسپوليس در ليگ سيزدهم مقابل نام اين تيم ثبت شود.

ركب تاكتيكي
پرسپوليس دايي در سه ديدار قبل از سايپا نشان داد كه براي تصاحب توپ و ميدان و در اختيار گرفتن نبض بازي چندان كار دشواري پيش‌رو ندارد. روندي كه از همان ثانيه‌هاي ابتدايي بازي با تيم فيرات تكرار شد. اما اين بار برخلاف ديدارهاي گذشته اين سايپا بود كه با در اختيار قراردادن توپ به سرخپوشان انرژي خود را براي استفاده از ضدحملات حفظ كرد. تعدد مهره‌‌هاي مياني پرسپوليس و تجمع آنها در مركز زمين بطور اتومات اين امتياز را به پرسپوليس مي‌‌دهد تا يك، سوم مياني را مورد تاخت و تاز خود قرار دهد. آناليز و شناخت دقيق سرمربي سايپا از اين ويژگي پرسپوليس سبب شد تا شاگردان فيرات به جاي جنگ تن به تن براي تصاحب توپ در مركز زمين، تنها به كاور كردن بازيكنان صاحب توپ حريف به خصوص در فضاهاي خالي زمين خودي بپردازند. ضد تاكتيكي كه در طول بازي به‌رغم سپردن توپ به حريف مانع آسيب‌پذيري سيستم دفاعي در فاز دفاعي ‌‌شد.

الگوي تكراري
پرسپوليس با يكي دو تغيير كوچك نسبت به ديدار‌هاي قبلي‌اش برابر سايپا قرار گرفت. ميلاد غريبي و البته پيام صادقيان دو مهره سرعتي بودند كه ماموريت آنها حضور درفضاي همواره خالي پشت مدافعان سايپا بود. دايي كه نفوذ از كناره‌ها را در اولويت برنامه‌هايش قرار داده بود، در عين حال به دهنوي و نوري سپرده بود تا با ارسال توپ به منفذهاي عمق دفاع سايپا فرصتي ايده‌آل براي گلزني غريبي و سيدصالحي فراهم آورند. تاكتيكي كه خيلي زودرو شد و فيرات با نزديك هم نگه داشتن نفرات خط دفاع خود اين تاكتيك دايي را به بن‌بست رساند. دايي كه اسير حركات تركيبي سايپا به‌خصوص در يك، سوم مياني شده بود حتي با آغاز نيمه دوم با آوردن يكي‌، دو مهره سنتي خود نظير نوروزي رويكرد دو فصل اخير سرخپوشان را در دستور كار قرار داد. اما اين خرده تغييرات نيز نتوانست گره از كار پرسپوليس بگشايد.

دايي در بن‌بست
هراس از اولين شكست آنهم برابر سايپا و فيرات در بسياري از دقايق بازي ذهن دايي را به خود مشغول كرده بود. سرمربي پرسپوليس كه در هيچ حالتي عادت اعتراض به تيم داوري را فراموش نمي‌‌كنند و همواره برنده جنگ‌هاي رواني لب خط است، برابر سايپا آنقدر درگير و محو فشار بازي شده بود كه حتي از اين برگ برنده خود نيز غافل شد. چهره‌ نگران و مستاصل دايي در كنار خط باعث شده بود تا آن نظم و آرامش نصفه و نيمه نيز از تمامي حركات سرخپوشان رخت ببندد. حتي ديگر سلو‌ل‌هاي خاكستري دايي نيز او را جواب كرده بودند و قادر به ارائه مسيري جديد و راهگشا نبودند. دايي براي اولين بار در ليگ سيزدهم از حريفش عقب افتاد و در نهايت بازنده شد. اتفاقي ناخوشايند و روندي مايوس كننده براي تيمي كه خواهان قهرماني در ليگ است. دايي و تيمش با اين شكست نشان دادند كه در مواقع ضروري چندان آماده هضم اتفاقات بازي نيستند و براي بازگشت به جريان بازي حتي با حداقل اختلاف راه زيادي پيش‌رو دارند. حضور همزمان 4 مهاجم در دقايق پاياني كه نشات گرفته از احساسات و برانگيختگي دايي بود، اما اين چرخه نامعقول و بي‌‌هدف نيز نتوانست اتفاقي هر چند از روي بخت و اقبال را براي سرخپوشان رقم بزند تا دايي در همين ابتداي راه نياز به Reset داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها